Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 16 november 2012

Entrelac col



Heerlijk om met dit weer te breien! Helemaal als je al wat dingen half af hebt liggen. ;) Dus het was maar even of ik had een een heel stuk gebreid. Entrelac is een heerlijke, niet ingewikkelde maar wel heel erg leuke steek.
Met als resultaat een flinke lap die ik aanelkaar genaaid heb om er een col van te maken. Die kan enkel gedragen worden, maar ook dubbel. Hij maakt wel indruk. :)
Een mooi wolletje was dat. Jawoll Magic Superwash van Lang. Dus hij kan zo in de machine.
Hier is de tutorial van het entrelac breien.

Eens kijken wat ik nu ga afmaken! :)

13 opmerkingen:

patchcath zei

vraiment très beau ce tour de cou, bravo

baukje zei

Prachtig!!!en ook erg mooie wol.

Pauline zei

Ik vind het zo'n intrigerende manier van breien, je breit en weeft lijkt het wel! Dit is een prachtige col! Ik doe even met patchcath mee: "Bravo!"

loesje zei

Prachtig! Entrelac geeft een mooi effect.

Joke zei

Prachtig, geen wonder dat deze indruk maakt. Helemaal terecht!

Marianne zei

Shitterend geworden Gina, leuk om te doen he entrelac breien.

Marleen zei

MOOI!Ik heb een tas gemaakt van mijn lap. leuk werk.

groeten Marleen

Hobbyrita zei

Alweer een prachtige sjaal gemaakt met dit moeilijk uitziend patroon. Je bent een echte krak! En ook heel mooie wol gebruikt.
Groetjes, rita.

Corina zei

Prachtig Gina!

Anoniem zei

Wat een mooie col! Prachtige kleuren met een zeer ingewikkeld patroon. Goed gedaan, veel plezier ermee.

Anoniem zei

Wat een prachtige col Gina! Mag ik vragen wat de maten, stekenaantal en de hoeveelheid wol is?

Groetjes,
Karin

Gingini zei

Sorry voor de late reactie. Deze col is 36 cm hoog, 94 cm rond. Ieder blokje van 8 steken is 3,5 cm breed. Ik heb 7 vierkantjes opgezet. Omdat ik deze col niet 2 maal om wilde doen, had ik aan 1 knot net niet genoeg. Bij een dubbele col raad ik 2 knotten aan.

Unknown zei

Kan u dat ook meteen in het rond breien ?

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.