Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zondag 24 maart 2013

IJzige lentedagen, warme wolletjes



Dit is een pindakaaspotje dat door de vogels alweer bijna helemaal leeggegeten is. Met deze ijskoude wind van de Noordpool, kunnen de vogels wel wat extra's gebruiken. Nog nooit eerder heb ik zulk koud verjaardagsweer gehad! Brrr!! 
Maar ondanks die ijzige wind zijn we toch naar Zwolle gegaan om mijn verjaardagscadeau te kopen. :)

Dit jaar zijn het wolletjes geworden, want ik had mijn zinnen gezet op zo'n mooi vest à la Cristel Seyfarth. Dus op naar Astrid's wol in Zwolle


Naast de deur staat al meteen de "Jewel shawl". Een beauty van een shawl waar ik eigenlijk mijn zinnen op had gezet. Totdat mijn moeder zei dat ik niet zo stom moest zijn om iets te gaan maken wat ik toch niet zou gaan dragen! Niet leuk, maar mijn moeder had wel gelijk.










Vandaar dat ik dan maar zo'n mooi vest wilde gaan maken. De techniek ken ik nog van heel vroeger, toen de Ariadne nog een handwerkblad was.
Maar kijk eens wat een kleuren! Het was zo moeilijk kiezen! Gelukkig kon mijn man rustig bijkomen van de kou met een kopje koffie. Astrid haalde ondertussen knot na knot met de prachtigste kleuren Kauni en Aade Long tevoorschijn. Zonder hulp was ik er echt niet uitgekomen!










Dit zijn ze dus geworden. Met links het vestpatroon dat ik erbij kreeg.














Behalve garen voor een vest, ben ik ook bezweken voor dit hele zachte duo. Zijde en mohair in geweldige kleuren. Daar maak ik een shawltje van naar een idee van Astrid, die daar al een beginnetje van had liggen. Dit wordt mijn verwenshawltje. :)






Met dit pakket als resultaat. Voorlopig kan ik weer vooruit. (Alsof ik niks te doen heb!)
Ja er zitten ook nog andere wolletjes bij, die zijn voor mijn dochter.  Niet alle paars is altijd voor mij. ;)






5 opmerkingen:

Marleen zei

prachtig die kleuren. Ben benieuwd naar het resultaat.

groeten Marleen

Corina zei

Leuk om zo even met je winkeltripje mee te mogen gluren. Veel plezier met je prachtige wolletjes!

Pauline zei

Ik denk dat je heel blij kunt zijn met dit advies van je moeder, ik ben het helemaal met haar eens! Heel veel plezier met je mooie wolletjes en je patroon, en dan je verwenwolletjes voor een verwensjaaltje... ik kan niet wachten tot je ons verwent met mooie plaatjes! Veel plezier met je prachtige verjaarscadeau.

Hobbyrita zei

God Gini, wat ben ik jaloers op je als ik die leuke kleurige bolletjes wol zie en dan dat vest... PRACHTIG! Een heel kunstwerk, maar wat een resultaat! Ook de wol voor het sjaaltje ziet er heerlijk warm en knus uit. Benieuwd naar je breisels.
Groetjes, rita.

Karin zei

Je hebt heerlijke wolletjes gekocht! Subliem. Ik kijk al uit naar je updates van dat mooie vest!
Karin

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.