Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










dinsdag 1 april 2014

Mijn Porthole Square Blanket



Deze deken is helemaal af en wat was het leuk om te doen! Het gratis patroon van de Porthole Square was voor mij de inspiratie. Eerst het uitzoeken van alle restjes roze, rode en lila sokkenwolletjes, dan het haken van alle vierkantjes. Daarna kwam het sorteren van deze blokjes, de donkerste in het midden en lichter naar buiten toe. Het aan elkaar haken en als laatste nog de rand, allemaal leuk om te doen en dus veel te vlug af. ;) Het was de bedoeling dat dit een tussendoortje voor 2014 zou zijn. Begonnen op 11 januari, af op 29 maart. Dat betekent nog 3 kwartalen voor iets anders. ;)


De vierkantjes heb ik aan de achterkant aan elkaar gehaakt, zodat de ribbels wat extra's aan de achterkant zouden geven.


Omdat ik nog behoorlijk wat lichtgrijze sokkenwol overhad, ging ik voor een brede rand. Steeds een rij stokjes, keren en een rij vasten. Met wat noppen voor de sier. De allerlaatste rand is gehaakt in de reverse half double crochet, oftewel een achteruit gehaakte rand van halve stokjes. Even wennen, maar daarna gaat dat prima. 



Omslag, achteruit steken en doorhalen. Op deze manier is de rand wat dikker dan door met vasten achteruit te haken. :)



Dit was al het garen dat nog over was. :)


Met nog een foto naast een prachtig Staphorster hek. :) 
Jammer dat hij af is, wat zal ik nu eens gaan haken??


9 opmerkingen:

Quiltprinses zei

Leuke deken Gina!
En dat zonder paars.....bijzonder voor jou!!

Groeten,
Gerda

Frederika zei

Gaaf geworden. Nog een in andere tinten???.
Ach je hebt vast nog genoeg in je hoofd dat vraagt om een uitwerking.
Groetjes

Hobbyrita zei

Wat een pracht van een deken is het geworden zeg! Echt supermooi! Spijtig genoeg kan ik niet lang of veel haken, krijg er een pijnlijke schouder van altijd, met breien heb ik dit niet, want anders begon ik er meteen aan. Hier mag je best trots op zijn en je vindt vast wel een ander projectje om te maken.
Grtjes, rita.

Lizette zei

Deze deken is erg mooi geworden zeg! Nu op zoek naar een nieuw projecten, maar dat zal vast niet zo moeilijk zijn?! :) groetjes

Pauline zei

Ik vind hem super! Wat heb je weer een mooie plekjes gevonden om foto's te maken. Succes met je volgende project met draad en haaknaald.

Maaike zei

Wow dat zijn veel rondjes, mooi!

Marian zei

Ik vind hem er geweldig uitzien, zo mooi. Het is dat ik een hekel aan haken heb, want anders.......
Nu maar weer zoeken naar iets anders om de 3 kwartalen op te vullen met tussendoortjes ;-) Succes

AnitaS zei

Wat is je deken mooi geworden. En ook nog zo snel gedaan.

Elizabeth zei

Ja, soms is het gewoon jammer dat iets af is. Zeker als je er met hart en ziel aan gewerkt hebt... Je valt dan zomaar in een gat. Ik vind je deken heel mooi geworden! Ik zou gewoon nog een andere deken gaan haken; ideeën genoeg op internet!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.