Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 11 juli 2014

Vakantiewerk


Vakantietijd is voor mij dit jaar lekker dingen afmaken en klusjes doen. Als eerste maar m'n Citroentje geblockt. Hij is helemaal naar mijn zin! Een aardige mevrouw wist wel hoe ik er een mooie foto van kon maken en sloeg hem meteen om. :)
Ik vind het een prachtige foto waar de stralende lach het belangrijkste is, maar de kleur geel heel goed naar voren komt. 


Natuurlijk heb ik ook nog andere dingen gedaan zoals de zolder opruimen. Eerlijk waar, dat viel niet mee. 


Het resultaat was een behoorlijk aantal vuilniszakken vol voor de vuilnis en voor voor de kringloop. Maar wat lucht het op nu je je mooiste, leukste, handigste spullen weer voor het grijpen hebt. Het is toch wel een nadeel hoor, dat één van mijn hobby's kringloopwinkels bezoeken is. ;)


 Zo heb ik ook mijn breischede weer teruggevonden. Gemaakt door mijn zusje naar een voorbeeld van de museumboerderij Staphorst. Zo'n breischede stak je vroeger in je rokband en je kon dan één van je breipennen in de breischede laten rusten om al lopend verder te kunnen breien. 

Niet dat ik hem gebruik hoor, die lange poken heb ik naar de kringloop gebracht. 

 Ik gebruik rondbreinaalden, zoals bij mijn nieuwste opzet voor een shawl. Het is heerlijk breien met die ruwe zijde in heet weer. Ook brei ik met korte naaldjes zoals voor mijn nieuwste onderwegbreiwerkje, een hele gewone sok van heel gewoon sokkengaren. Hoef je niet bij na te denken.


Maar natuurlijk doe ik meer dan breien alleen. 

 Ik ben ook mijn ufo's weer eens langs gegaan. Dit is het begin van Guute's antieke quilt die ik ooit wilde maken. Toch maar niet.






Maar je kunt er wel leuke dingen mee doen. Bijvoorbeeld met zijden bloemen die je uit elkaar geplukt hebt. 



Het zijn de kleine bloemen geworden. Daar heb ik een stuk fijne witte tule overheen gespeld, zodat de platgestreken bloemen mooi op hun plek blijven. 
Volgens mijn vriendinnen moeten er echt kraaltjes op. Wat mij weer terugbracht naar de zolder, waar mijn kraaltjes mooi bijelkaar in een kist wachten tot ik hier weer mee verder ga.


Vakantietijd is ook de tijd om de tuin bij te werken en de woonkamer te schilderen. Maar, gelukkig doen we dat lekker rustig aan. Al die plannetjes van mij hebben namelijk ook tijd nodig om te rijpen. :)


Zo heb ik heerlijk zitten shoppen bij Stegeman Rouveen. Zo'n heerlijke lapjeswinkel waar je je in Lapjes Luilekkerland waant. :)


Want ik zoek lapjes voor een quilt die ik half in mijn hoofd heb. Ik bedoel dat ik wel al lapjes spaar, maar nog niet weet hoe ik het uit ga voeren. Maar dat komt vanzelf wel tijdens het schilderen van de muren en deuren in mijn woonkamer. Of tijdens lange pauzes in de tuin waar mijn lievelingsclematis volop bloeit. De heerlijk ruikende Clematis x Triternata 'Rubromarginata'.
Het is helemaal zomer.




5 opmerkingen:

Annie Kingma zei

Leuk blog post, en je bent heel nuttig.
Heel fijn plannen maken voor de mooie lapjes
Groetnis Annie

Frederika zei

Je bent en blijft een bezige bij. Heerlijk om weer overzicht te hebben over dat wat je hebt.Vergeet niet te genieten van de vakantie

Hobbyrita zei

Dat citroentje is supermooi! Echt prachtige sjaal weer! EN je blijft maar aan de gang, zolder opruimen, ufo's afwerken en al met een nieuw project bezig! Vergeet niet af en toe vakantie te nemen in je tuin in plaats van erin te werken :-)
Grtjes, rita.

blauwruitje zei

Het was toch vakantie? Wat een actie maar zo'n opgeruimde zolder geeft wel een goed gevoel. Veel plezier nog. groetjes Sandra

Pauline zei

Wat een heerlijk spontane mevrouw kwam je tegen, jouw citroentje staat haar ook heel goed, ze straalt ermee als een zonnetje.
Jij bent echt goed bezig met al je opruimactiviteiten, jammer dat je de komende tijd dus niet naar je eigen kringloopwinkel mag, voor je het weet koop je je eigen inbreng weer op!
Heerlijke sokken en een nieuwe shawl heb je op de pennen en die breischede die je zus gemaakt heeft is prachtig.
Vergeet niet dat je vakantie hebt, al klussend vliegt de tijd. Je clematis staat er prachtig bij. Fijne vakantie!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.