Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










woensdag 27 augustus 2014

Weer 'n weekendje weg geweest :)


Mooi hè, dat groen tegen zo'n bui. Dan zit ik te haken of te breien in de auto (natuurlijk naast de bestuurder) en dan moet ik echt even een foto maken. Eigenlijk is die bui zo'n beetje denim blauw en dan met die groenen, mooi! 


Heb ook nog wat groenen ingeslagen bij Wilma Karels in Ede. Daar moet je toch even langs als je zo dichtbij in Wageningen logeert. :)


Wageningen zelf was heel erg nat. Maar, ze hadden wel een hele goede boekhandel!


Maar behalve regen, hebben we ook heel mooi weer gehad. Dat was wel een geluk voor deze rommelmarkt vlakbij Wilma Karels, ook in Ede. Anders waren we daar echt niet gekomen!


Het kleurrijke vilt met die hele aardige mevrouw in het paars moest natuurlijk op de foto. Mèt wegsleepregeling.;)
Er waren oude ambachten, je kon zien wat het verschil tussen rogge, gerst en spelt was. Allemaal heel leerzaam. 




 Maar toen zag ik deze mevrouw en vergat de rest. :)
Want er was een grote kraam van de Edesche Folkloregroep "Felue".


Wat een mooie wolletjes! Gebreid in Jägerwol, net zoals ik vroeger nog zelf gedragen heb.
Voorbeelden van prachtig egaal gebreid handwerk.




Behalve de gebreide wolletjes, ook kinderkleding uit de oorlog, gemaakt van een oude deken. 







Lekkere warme onderkleding, voor toen de winters nog koud waren. 







Wat vind je hiervan? Kniewarmers! :)

Met natuurlijk een hele warme gebreide onderbroek. 
Als meisje heb ik op de lagere school zo'n ding gebreid van .. Jägerwol natuurlijk. 
Mijn moeder heeft het weer uitgehaald nadat ik er een cijfer voor gekregen had. Jammer van de wol, vond ze. ;) 


Als ik die onderbroek hiernaast zie, mag ik nog blij zijn dat ik er eentje met korte pijpjes mocht breien!







Hoe anders worden deze schorten gevouwen dan in Staphorst! 


Als laatste nog een bont capeje, dat ik graag nog wat beter had willen bekijken. Maar ja, ik was er niet alleen hè. ;) 



Dankzij de buien heb ik veel restaurantjes van binnen gezien. Helemaal niet erg, als je je haak- of breiwerkje meegenomen hebt. ;)
Het resultaat is dus dat mijn Bavarian Blanket, oftewel de Wool eater Blanket, af is.
Daar schrijf ik later nog wel een logje over. 

Van Wageningen naar Staphorst over de Veluwe. 
Wat een mooie rit met bos èn bloeiende heide! 
Uitgerust kan ik nu weer een nieuw haakwerk gaan beginnen. :)







9 opmerkingen:

Corina zei

Wat een gezellig verslag!

nelleke markesteijn zei

Wat leuk om te zien en te lezen. Vooral het zien deze keer.
Al die gebreide wolletjes voeren me direct terug in de tijd. Wij droegen ze als kinderen: de gebreide borstrokken (met een gerstekorrel bovenstukje) over een katoen hemd. De ajour gebreide kniekousen met het muizentand tunneltje bovenin voor het elastiek. Wat altijd knelde en striemen gaf.
Wat leuk om terug te zien. En dan nog wel in Ede, zo vlakbij. Vooral dus een kwestie van: had ik zelf kunnen zien. Iets beter opletten dus ;-).
Groetjes, Nelleke

Anoniem zei

Wat een heerlijk verslag. Bedankt voor de fotos, die zijn weer schitterend, en zo leuk om die Oud-Hollandse dingen te zien.

Monique Koomans zei

Wat een mooie foto's. Vooral de natuurfoto's (1e en laatste) vind ik erg mooi!
Groetjes Monique

Elizabeth zei

Wat een geweldig mooie foto heb je vanuit de auto kunnen maken... Ja, zo'n lucht is prachtig en beloofd wat ...
Maar jullie zijn gewoon er lekker op uit gegaan ondanks de regen en de kou! Ik ben nog nooit bij Wilma Karels geweest, ken haar alleen via internet. Nou ja, wat heet kennen...
Leuk om even mee te kijken op die markt. Ik heb ook nog wat oude wollen spulletjes van m'n moeder vroeger. Borstrokken, brrrrrrrr....
Had je nog bekijks in de restaurantjes met je handwerk?

Groetjes, Elizabeth

sajuki zei

great !
Greetings from Poland :)
Katarzyna

www.sajuki.blogspot.com

Marian zei

Leuk verslag, zo gezellig om te lezen over al die oude handwerken. Brrr, onderkleding van jaegerwol heb ik ook nog gedragen, wat kriebelde die zooi zeg.
Mooie foto's

Marijke zei

Wat een leuk verslag van de markt en die hei geweldig!
groetjes van Marijke

Karin zei

Wat een prachtige foto's van die donkere luchten. Die zie ik overigens liever op foto's dan in het echt ;)
Geweldig leuke foto's van al die breisels. Wat een heerlijk weekend heb jij gehad zeg! Wat kun je veel zien in een paar dagen he?

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.