Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zondag 5 oktober 2014

En weer oktober = d'ruitdaging maand!


Is het geen schatje, dit babypakje met capuchon? 
Gebreid in twee kleuren acryl van een patroon uit de Ariadne in 1981.
Toch is het één van de dingen die ik dit jaar weg heb gedaan in oktober. 
Want, het is weer D'ruitdaging maand!
Op het blog van D'ruitdaging kun je er alles over lezen en je opgeven kan ook. :)










Elke dag krijg je een bepaalde opdracht in je mail, een bepaald doel om op te ruimen.
Bijvoorbeeld dag 2, je sieraden. Nu heb ik geen sieraden, behalve een klein kettinkje dat ik altijd draag. 
Maar ook dan mag je gaan opruimen. 
Want als huiswerk hebben we een schriftje moeten aanleggen met alle kastjes, laadjes en plaatsen waar spullen staan. Elke plank een eigen regel. 
Dus heb ik wat regeltjes weggewerkt afgelopen week. 
Op dag 2 werd dat mijn bijkeukenkastje. Zitten schoonmaakspulletjes in. Niks bijzonders.
Wel 7 punten mee verdiend. De flessen met kleine restjes opgemaakt en alles weer lekker schoon. 
Geeft een goed gevoel. :)


Ook heb ik al een keukenkastje aangepakt. 8 Punten. De nootmuskaat heeft de foto niet gehaald. 
Wonderbaarlijk dat ik alweer spullen in mijn kast heb staan die over de datum zijn! Heb ik dat vorig jaar dan overgeslagen? De Maggi was uit 2009! 


Gisteren waren het de telefoons, fototoestellen, ipads e.d. waarvan je de kabeltjes moest uitzoeken. Jammer dat ik dat afgelopen zomer al gedaan had. 
Heb er toen van die labeltjes van de broodzakken aan gehangen met de naam van het bijbehorende apparaat. Echt superhandig! Maar weer 0 punten dus. 
Dus maar wat opgeruimd in de slaapkamers, resultaat: 26 Punten!



Daar zit het babypakje ook bij. Want wat heb je eraan en wat moet je ermee, zou mijn zoon zeggen. ;)
 In ieder geval heb ik er iemand blij mee kunnen maken en dat is het allerleukste van iets wegdoen.
Oja, zie je die rokmeter? 
Ik draag dus echt nooit rokken.. 
Waarom ik het al die jaren bewaard heb? Geen idee. 




Deze maand heb ik dus weinig tijd voor handwerken.
Alhoewel ik wel eindelijk mijn sok kan afmaken.
Die ene sok die af was heb ik namelijk teruggevonden. In mijn koffer!
Dat krijg je ervan als je handwerkjes meeneemt op reis. ;)
Nu kan ik de tweede sok tenminste even groot maken. 
Het wordt alweer kouder, de dikke sokken zullen gauw weer gedragen worden. 


6 opmerkingen:

Unknown zei

Wat leuk dat jij ook mee doet,ik ook.Gelukkig had ik veel lege dozen opdracht 1.
Sieraden heb ik niet veel,dus de boekenkast als vast opgeruimd.
Succes met de volgende opdracht.

Elizabeth zei

Grote grutten, wat een uitdaging! M'n man zou het toejuichen als ik ook mee zou doen, maar ik ben daar nog niet aan toe hoor.... Maar ik vind het wel superknap dat je dit kunt, want het komt wel elke dag terug. Je kunt niet zomaar dagjes spijbelen...
't is wel een heel schattig babypakje hoor dat je laat zien... Ik dacht even dat je het patroon ging plaatsen, hahahaha..
Succes met deze actie en top als je het vol houdt!

Groetjes, Elizabeth

conny's quilts en creaties zei

Je bent al goed bezig Gini, ik ben nu nog druk met werk, maar ga in de herfstvakantie flink aan de slag met dr 'uitdaging. Heb al wel flink punten verdient met tijdschriften wegdoen.... maar er wacht nog veel meer!

Hobbyrita zei

Dat opruimen lukt je aardig zo en je hebt al heel veel puntjes verdiend! Goed dat je de sok terugvond en nu de 2e kan maken.
Grtjes, rita.

Corina zei

Goed bezig hoor! (En mijn meisje is heel blij met het pakje en wij ook ;-) )

jennie zei

beste mevr, maggi bederft niet.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.