Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










maandag 1 januari 2018

Gelukkig nieuwjaar!


Na een lange periode van heel veel spanning en stress heb ik eindelijk weer de rust in mijn hoofd om een logje te schrijven. Want voor de kerst kwam mijn man weer uit het ziekenhuis, zonder gal en gelukkig ook zonder tumor. Dat dingetje op de MRI bleek een bijmilt te zijn.
Wat hebben wij een heerlijke kerst gehad! 


Bijna de hele maand december heb ik samen met mijn man in het ziekenhuis doorgebracht. Het enige dat lukte, was breien. Ja en dan wel met steeds weer uithalen.

Mijn Malabrigo Bubbles shawl, een patroon van Kieran Foley, is af en geblockt. Daarna zijn er nog verschillende dingen op de pen gezet en uitgehaald. Stress maakt dat je hersens alleen voor de belangrijkste dingen werken, niet voor breien.


Gelukkig had ik veel steun aan mijn dochter en aan onze Boefie. Hij is echt een hele lieve kat. :)


En net voor de ziekenhuis periode, kreeg ik een nieuwe naaimachine. Natuurlijk een Pfaff, dan heb ik tenminste geen naailes nodig. En dus is hier mijn eerste naaiwerk aan de designwall. Een eenpersoonsquilt voor Verdanda. Een geweldig goed doel om voor te naaien.
Het quilten is met deze nieuwe machine wel heel anders, dus ik moet eerst maar wat oefenen. 


Wat ook in december gebeurde, het sneeuwde. En hoe! Mijn rhododendron kon het gewicht van de dooiende sneeuw niet aan en verschillende grote takken zijn gebroken. Zo jammer! En veel puf om sneeuw te ruimen had ik toch al niet. 


Als laatste breiproject heb ik toch maar weer een sok opgezet. De Blackrose Socks van Suzi Anvin. Want als een van de exposanten van de eindejaarsexpositie in het Koetshuis in Staphorst, heb ik daar toch wat tijd doorgebracht. Leuk om wat van mijn verzameling Scheurich vazen uit de zeventiger jaren te laten zien.


Het meenemen van een sok om te breien, bleek aanstekelijk te werken. De andere dag waren er al meer breiwerkjes. :D  

Met als laatste onderwerp dit keer, een paar gebruikte en door mij genaaide telefoonzakjes. Iemand heeft duidelijk weer een nieuwe nodig. Lekker weer aan de slag!

Een nieuw jaar, ik wens iedereen veel geluk en vooral gezondheid!

3 opmerkingen:

baukje zei

Voor jullie ook goede wensen. Wat is gezondheid dan toch belangrijk he. Zijn trouwens al die vazen van jou?

Gingini zei

Zeker weten! :D

blauwruitje zei

Eerst jij zonder gal en nu je man. Wat fijn dat dat dingetje een bijmilt bleek te zijn. Ik hoop dat 2018 een fijn jaar wordt voor jullie.
Groetjes Sandra

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.