Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zaterdag 27 augustus 2011

Nog meer vakantiewerkjes!

Op de Staphorster markt heeft mijn dochter dit garen gekocht. Heel apart garen, maar wasbaar en in een leuk kleurtje. Daar mag ik wat van maken voor haar. ;)
Hier is het begin. Ik kan nu niet verder omdat ik eerst de maten moet hebben. Maar dit wordt vervolgd, het is echt heerlijk werken.
Naast mijn stoel staat ook dit mandje nog met de bruine shawl, ook voor mijn dochter. Dit vind ik moeilijk werken, niet omdat het zo'n moeilijk patroon is, maar gewoon om de kleur. Gelukkig kan ik mijn paarse haaknaald erbij gebruiken. ;)
In Zeeman lila en heel lekker zacht ben ik bezig met..... lavendelkussentjes! Nooit gedacht dat ik die zou breien, maar leuk zijn ze wel! Want, ik heb dit jaar een hele goede oogst gehad van de lavendel. Dan moet je er ook wat mee doen hè. ;)
Alhoewel ik met berkenhouten pennetjes begon, werd de luchtvochtigheid zo hoog dat ze gingen plakken! Niet mee te werken. Maar waar zijn al mijn rondbreinaalden gebleven? Dan maar met de oude lange pennen, joh wat prikken die!
Gelukkig vond ik na een week mijn mandje met rondbreinaalden. Wat een heerlijkheid om daar weer mee te breien! Zo vlug als je die lange naalden ontwend bent!
Met de hulp van een wc rolletje, heb ik de binnenzakjes van oude vitrage gevuld met gedroogde lavendel uit eigen tuin.
En zo worden ze in de gebreide sloopjes gestopt. Alleen nog wat knoopjes erop, even fotograferen op de lavendel

en weer een UWYH-affo! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.