Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










woensdag 16 september 2015

Terug van Berlijn


Hier staat mijn nieuwste tas, speciaal gemaakt voor vakantie met allerlei vakantie aanpassingen.
Een brede zachte schouderband plus nog een extra lange schouderband zodat je hem ook anders kunt dragen. Een zakje links voor het flesje water en rechts voor het pluutje bij regen. Een grote flap met sluiting zodat niemand er verder bij kan. Een waterdichte vulling. Veel ritsvakken.

Het was de bedoeling om de ideale tas te maken. Maar na een testweek in Berlijn, wil ik het patroon toch weer aanpassen. Ik kom hier later wel weer op terug.

Laten we het eerst even over Berlijn hebben. Het is de vijfde keer dat ik er ben en wéér heb ik van alles ontdekt. Deze drie winkels bijvoorbeeld. Idee, met o.a. een uitgebreide afdeling boeken over tassen. Daarnaast Das Creative Hobby, waar ze precies de punch hadden die ik al tijden zocht.
Het Knopfloch, helemaal volgestouwd met van alles op handwerkgebied en waar ik twee wolletjes niet kon laten liggen. ;)


Verder was de hele stad al vol van het Oktoberfest. Overal dirndl's, lederhosen en hartvormige tasjes en blikjes. Waarvan ik er toch echt een paar als cadeautje moest meenemen, te schattig om niet mee te nemen. 


Ja die tassen. Dat blijft toch echt mijn ding hoor. Natuurlijk ben ik naar de Kadewe geweest om de nieuwste tassen te bewonderen van de superdeluxe merken.
Maar ook in al die hele leuke winkelcentra zoals de Arkaden, Alexa, de Mall of Berlin waren genoeg tassenwinkels om me aan te verlekkeren. Volgende keer ga ik de andere centra nog bezoeken.

Niet te vergeten de Hauptbahnhof. Met heel veel perrons maar ook heel veel winkeltjes!

Wat me dit jaar opviel, waren de felle kleurtjes in tassen. Vooral neon roze, wat ze hot pink noemen. Daar heb ik toevallig geen foto's van gemaakt. Zo stom. Het was overal aanwezig. Overal knalroze accessoires. 
Maar ja, ik keek meer naar de vormen van de tassen voor een foto.



Natuurlijk heb ik een handwerkje meegenomen. Of eigenlijk twee. De Zickzackshawl liet ik lekker in de auto liggen. De drie bolletjes op het dashboard.  Zo had ik bijna altijd een vrolijk uitzicht! Zelfs bij files. ;)


Het haakwerkje ging mee in de tas. Alle granny squares zitten nu aan elkaar en op de terugweg ben ik begonnen met de bodem en het stuk erboven. Het begint al op een tas te lijken.
Ja en dan nu mijn aankopen. :)
Een tasje in hot pink en twee wolletjes. Mooi hè. Ik kon het niet weerstaan.
Beter dan welk ander souvenir dan ook. 



4 opmerkingen:

nelleke markesteijn zei

Wow, dat is PINK!!! Leuk zeg!! En een mooi contrast met je bollen wol, die juist een bescheiden kleur hebben. Heel mooi!
Je tas ziet er veelbelovend uit, leuk van kleur en model. En zoals je beschrijft wat er hoe in kan, ook erg handig. Mijn enige probleem met een dergelijke tas is dat hij meest ook wel zwaar wordt. Daar kunnen mijn schouderspieren akelig slecht tegen. Maar alles zijn eigen plekje is super handig!!
Groetjes, Nelleke

Karin zei

Dat was een supervakantie! Je ideale vakantietas ga je vast nog een keer maken, terwijl je je ideale vakantietas ook gevonden hebt ;-) Wat een vondst!

Guusje, zei

Wat een mooie tas en wat leuk naar Berlijn. Je aankopen zijn prachtig.

Hobbyrita zei

Oh, wat een mooie tas heb je gemaakt en dan die uitstappen in Berlijn naar al die leuke winkeltjes, om gek van te worden als je zo overstelpt wordt met al die leuke wolletjes en andere dingen. Je hebt echt wel nagedacht over je aankopen, ook ik vind wol altijd beter om van vakantie mee te brengen dan andere prulletjes.
Grtjes, rita.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.