Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










maandag 7 september 2015

Tutorial handwerkbuideltje naaien deel 2 van 2


Deel 2 van de tutorial voor dit handwerktasje.

Benodigdheden staan hier bij deel 1.
Op bovenstaande foto is de ingezette bodem goed te zien.

De reep voor de rimpelrand aan de korte kanten zomen en beide naden op een stukje na dicht naaien. Die opening is aan de buitenkant van de rand voor het trekkoord.
Eerst checken of de omtrek precies gelijk is als die van de tas en of de gaatjes op de goede plek komen.
Op de linker foto is goed te zien waar de opening voor het koord zit.
Speld dan de rand om de tas met de goede kanten op elkaar.
Naai alles vast.




Vouw de rand met een zoompje naar binnen. Naai dit vast.

Maak voor het koord een tunnel door helemaal rond te naaien. Zorg ervoor dat de opening voor het koord in deze tunnel uitkomt.



 Rijg met een veiligheidsspeld de helft van het koord door de sleuf. Leg er een knoop in.
Rijg ook in de andere opening een koord en knoop dit vast.
Je kunt de buidel nu sluiten door aan de knopen te trekken.



Voor het verbergen van de twee knopen van het koord, heb je in totaal vier yoyo's nodig.

Natuurlijk kan dat met een yoyo-maker, maar voor vier van die dingetjes wilde ik dat niet helemaal van boven halen.
De ronde lapjes zijn 7 cm in doorsnee.
Rimpel de rand met een zoompje en trek de draad strak aan. Knoop goed vast. Laat de draden zitten


Naai twee yoyo's aan elkaar, maar niet helemaal.

Duw de knoop van het trekkoord in de opening en naai alles goed vast.


Herhaal dit voor het andere koord.


Dat is het dan. Een superhandig handwerkbuideltje, waar heel veel spulletjes in kunnen en die stevig blijft staan. Mijn haak- en breiwerkjes passen er ook prima in heb ik gemerkt. Want dit buideltje heeft alweer heel wat kilometers gemaakt. :)
Veel plezier met het maken en ik hoop dat je er net zoveel plezier van hebt als ik.


3 opmerkingen:

Guusje, zei

Wat een leuk en handige buidel. Ik ga er ook eentje maken. Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg.

Corina zei

Leuk gemaakt en mooie duidelijke uitleg Gina!

Hobbyrita zei

De buidel ziet er superhandig uit, misschien ook wel makkelijk te maken met jouw duidelijke uitleg met foto's. Als ik tijd vind ga ik dit zeker eens uitproberen.
Grtjes, rita.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.