Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










woensdag 6 juli 2016

Millefiori en Millefiore


Als een echte boekengek, blijf ik toch regelmatig boeken kopen. Helemaal doe-boeken, waar je veel ideeën uit kunt halen.
Dus heb ik het boek Millifiori van Willyne Hammerstein, uitgegeven bij Quiltmania, besteld. Bij de Quiltster, want dan kon ik er meteen wat knipvellen bij bestellen. Met smart heb ik gewacht tot de postbode kwam en ja, het is inderdaad een heerlijk boek om te hebben! 


Tot nu toe zijn mijn absolute favorieten uit dit boek de Passacaglia

My little Winter blues en deze schitterende Wall Flowers. 
Het kan nog veranderen hoor. Voordat ik toe ben aan een tweede quilt zijn we vast en zeker al een heel eind verder!

Mijn favoriet van het eerste begin is dus de Passacaglia. Natuurlijk heb ik de betekenis opgezocht. Ik hou het maar op de dans. Een dans van lapjes. :)


Gelukkig bestaat er ook zoiets als Pinterest waar ik een bord heb aangemaakt met Millefiori ideetjes. Ook vond ik lege kleurplaten, hoe ideaal wil je het hebben? 
Dus ik ben flink aan het kleuren geslagen, echt een stuk leuker dan gewone kleurplaten. ;) Zoveel mogelijkheden met dit patroon. Ik heb drie kleurplaten vol met ideeën en nu ben ik in mijn voorraad gaan kijken naar lapjes.


Ik laat niet mijn hele tafel zien, het is een bende! Maar ik heb wat leuke frisse kleurtjes gepakt. Ook vond ik nog wat stroken met paars van licht naar donker. Lijkt me heel leuk om daar een rozet van te maken! 
Ideeën, ideeën, ze komen nu bij bakken naar binnen in mijn hersenpan. Ben helemaal gemillifioried!


Foto van Tula Pink door Elizabeth Manson.
Is dat inspiratie of wat?


Of deze bijna affo van Lilabelle Lane.

Overal zie je opeens de prachtigste rozetten opduiken. Deze zijn van Mommy by day crafter by night.  Een hele leuke blog. Wat lapjes kunnen doen hè! Fussy cut noemen ze dat. Ik vond er een filmpje van op You Tube. Zulke malletjes als ze daar gebruiken, ga ik dus ook maken. :)

Ja en toen vond ik ook nog een Millifiori groep op Facebook. Dus daar ook maar lid van geworden.:)


Maar, ik zou het ook nog over de Millefiore hebben. Dat komt uit het boek The New Hexagon door Katja Marek. Zoals met veel van mijn e-boeken, blader ik het een keertje door en dan staat het daar, in een mapje ergens op en externe schijf. Bij doe-boeken zou ik misschien toch de echte boeken moeten kopen omdat ik er dan misschien meer mee doe. 
Hier is het als boek en als e-boek te koop. Dan snap je meteen waarom ik het als e-boek heb gekocht. ;)

Quilt Journalist Tells All! for December, 2015:

Maar, dan kom je dit soort plaatjes tegen en dan blijkt dat je dat boek al hebt! Dit is The New Hexagon Millefiore  Quilt Along. Het lijkt op het eerste gezicht wel op de Millefiori, alleen zijn dit allemaal hexagons!

The New Hexagon Millefiore Quilt-Along Rosette #1 Piece Pack:

Ook hiervan is een Facebook groep en Pinterest natuurlijk, met hele leuke voorbeelden. 

Leuk hè, al die bonte rozetten. Hoeveel ik al af heb??? Helemaal niks!
Want, ik ben aan het quilten. Mijn QuiltClubQuilt moet af!
O ik ben zo streng voor mezelf!! ;)
Dus terwijl ik quilt denk ik aan rozetten en aan kleurencombinaties.

Zodra de QuiltClubQuilt af is, ga ik verder met mijn Homestreet en tussendoor mag ik af en toe een rozet maken die ik dan zeker zal laten zien. 
Nu ga ik gauw weer quilten, ik kan niet wachten om hiermee te gaan beginnen!



3 opmerkingen:

Frea zei

Succes met het maken van de Millefiori quilt van Willyne Hammerstein. Het is een superleuke quilt om te maken. Ik heb hem nl ook gemaakt. Ik had tevoren geen kleurschema gemaakt. Het enige wat vast stond was de basisstof Millefiori van Kaffe Fasset en dat de kleine sterretjes vaal zwart zouden worden. Ik heb vooral Kaffe Fasset stofjes of kleuren die hier bij pasten uit mijn voorraad gebruikt.
Het kleurgebruik groeide tijdens het maken van de rozetten.

Corina zei

wat een leuk stuiter-van-de-inspiratie-logje! Veel plezier in het sudderstadium, terwijl je vingers verder quilten...

blauwruitje zei

Wat een vrolijkheid al die plaatjes. Heel herkenbaar hoor. Doeboeken moet je in je handen kunnen vasthouden. En dan begint het langzaam te borrelen in die bovenkamer van de ideeën. Soms kookt het zelfs een beetje over. Veel succes met het afmaken van de Quiltclubquilt. Groetjes Sandra

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.