Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










woensdag 27 juli 2016

Verslavende Millefiori


Jazeker, ik ben verslaafd aan de Millefiori. :)
Eigenlijk wilde ik dit wegleggen en verder gaan met andere projecten waar ik mee bezig ben. Maar het lukt gewoon niet! 


Na mijn vorige logje hierover heb ik eerst de rand aan het middenstuk gezet. Dat waren dus de punten met kartonnetjes aan de driehoeken zonder kartonnetjes. Ging gelukkig prima! 


De volgende rand heb ik gemaakt door 2 vijfhoeken en 1 smalle ruit samen te voegen tot 1 bloemblaadje. Tot nu toe werk ik nog aardig volgens tekening. Alleen de kleine stukjes tussen de bloemblaadjes zijn geel geworden. Ja en van de buitenste rand, zijn de ruitjes in het midden groen geworden. De spinnetjes waren nou eenmaal groen. ;)


Ziet er echt wel uit als een bloem hè! :D

Daarna een rand in grijs en weer samengestelde blokken, bestaand uit 1 vijfhoek met 2 kleine driehoekjes in wit. Dat is een onderdeel dat ik in een wachtkamer gemaakt heb, heel gezellig. Het waren ook best grote stukken om aan elkaar te naaien, makkie! Raak je niet in de war tijdens het kletsen. ;) Het vastnaaien van de rand moet nog. Maar ik wil eerst de zwart-groene ruiten aan de rand zetten voordat ik dat ga doen.


Nu ben ik dus met de mini stukjes begonnen. 
Eerst allemaal om kartonnetjes heen vouwen en dan met een goedkoop garen vastzetten op de hoeken. Dat vastzetten gaat trouwens prima met de Liesl klemmetjes, natuuriljk ook met de de vorige keer genoemde krokodillenbekjes, maar ook met haarclipjes! Je moet weleens wat, als je geen zin hebt om naar boven te lopen. ;)

Eerlijk gezegd, vind ik deze haarclips zelfs handiger dan de klemmetjes. Ik heb nu voldoende ruimte voor mijn duim en voor mijn naald en je schuift ze er heel gemakkelijk weer van af. Misschien nog maar even een kaartje halen bij de goedkope winkel in de buurt. ;)


Dus nu heb ik 60 stukjes in zwart omgeregen en 20 lila vijfhoekjes èn ook nog 10 spinnetjes in groen. Dan krijg je het plaatje waar dit logje mee begon. :)


Tja en als je dan bezig bent, zie je opeens.... dat de spinnetjes verkeerd staan! Hoe heb ik dat nou gehad?  Dat werd dus uithalen en dat is best lastig met die kleine steekjes. 

Natuurlijk gebeurt dit alles onder toeziend oog van Boefie. ;) Hij is dus echt gek op mijn handwerkbakje en soms moet je erg snel zijn, wil je niet dat al je mini lapjes op de grond terechtkomen..

3 opmerkingen:

Tinneshobbyworld zei

Ongelofelijk het geduld dat je kan opbrengen voor dit mini-werkje. En Boefie vind het blijkbaar ook heel leuk. Ik geniet telkens opnieuw van uw schitterende creaties. Het zijn telkens prachtige kunstwerken!

Lieve groetjes, Tinne

Guusje, zei

Het ziet er geweldig mooi uit. Kan me voorstellen dat je het niet weg kan leggen.

Hobbyrita zei

Supermooi zijn ze en dat het verslavend werkt kan ik me voorstellen als je ziet welk prachtig resultaat je ermee krijgt!
Grtjes, rita.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.