Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zondag 26 augustus 2018

Lost in Time shawl


Begin dit jaar heb ik in de IJsselhallen bij Wolliez zo'n heel mooi garen gekocht. Wat een schitterende kleurencombinatie! Ik wist ook meteen al dat ik de Lost in Time hiermee wilde gaan maken, een gratis patroon van Mijo Crochet.


Zoals gewoonlijk nam ik mijn haakwerkje mee voor onderweg. Grappig hoe anders de shawl hier nog lijkt doordat hij hier helemaal wit is. Kleur doet zoveel.



 Het schoot lekker op. Mooi werk met die kleurovergangen.
Ja en toen bleek dat mijn duimen het niet meer aankonden. 



Eerst bleef het werk dus een poos liggen en daarna probeerde ik dagelijks weer wat te haken. Want hij moest wel af natuurlijk. Langzaam maar zeker zag ik hem toch groeien, al duurde het dit keer wel heel erg lang. De laatste toeren heb ik gemaakt van zwarte garens uit mijn voorraad, zodat hij een bredere zwarte rand kreeg.



Ben helemaal tevreden met het kleurverloop en de grootte van de shawl.
Van helemaal wit naar helemaal zwart. Mijn buurvrouw wilde hem wel even showen. :) 
Als iemand de Lost in Time wil gaan maken, ik kan het zeker aanraden. 


Voorlopig is dit wel mijn laatste haakwerk. Mijn handen hebben rust nodig en ik weet nog niet hoe het zal gaan na het revalideren. 
Dus zit ik nu dagelijks weer achter mijn naaimachine met als tussendoor handwerkje de Passacaglia. Want ik geef niet zo gauw op. ;) 


4 opmerkingen:

Karin zei

Hij is prachtig. De Lost in time staat hoog op mijn wensenlijstje. Ik vind het een schitterende shawl. Je kleuren zijn prachtig, er zit een heel erg mooi verloop in je garen. De grootte is perfect!

conny's quilts en creaties zei

Wat een prachtige omslagdoek is het geworden.

blauwruitje zei

Wat een beauty! En lekker groot. Wat vervelend die opstandige duimen. Ik hoop dat uiteindelijk ze weer zover opknappen dat je weer kunt haken.
groetjes Sandra

Conny's-blog zei

Ja die is echt super mooi zeg. knap dat het je toch nog gelukt is hoor.
...................liefs.Conny

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.