Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 3 augustus 2018

Zo hee, dat was me een blogpauze!


Maar het schilderwerk is gedaan, de plafonds zijn stralend wit en de spierpijn is weer over. ;) 

Meteen maar begonnen met de Verdanda quilts die ik nog af wilde maken. 




Deze quilt hoefde ik alleen te dubbelen en af te biezen werd er gezegd.
Tja, dat viel toch even tegen.
De blokken waren ongelijk en de randen leken wel rimpelrandjes. Dus eerst maar randen eraf tornen voordat ik kon dubbelen en quilten.
Het leek me het beste om deze quilt zo simpel mogelijk door te quilten. Gewoon rechte lijnen met mijn gewone naaimachine voetje. Wel met mijn handschoentjes aan zodat ik het geheel wat makkelijker kon doorschuiven.

Omdat er niet genoeg stof was om een bies van te maken, heb ik de rand naar achteren omgeslagen en vast genaaid. Daarna heerlijk in de zon gehangen. Een eenpersoons quilt om via Verdanda weer iemand blij te maken.

De volgende ligt alweer onder de naaimachine, hitte of niet. Het is best warm onder het schuine dak van mijn werkkamer. Met de warme naaimachine voor mij en de ventilator achter mij, werk ik toch lekker door tot het daar boven de 29 graden is. Dan hou ik er toch echt mee op. Op naar de volgende affo!

3 opmerkingen:

Karin zei

Prima oplossing om de rand naar achteren om te slaan. Ik vind het een enige quilt geworden!

Guusje, zei

Wat een mooie quilt is het geworden. Goed idee om de rand zo te doen ga ik onthouden

blauwruitje zei

Tjonge wat heb je hard gewerkt aan alle quilten voor Verdanda. Petje af hoor. Ik vind die met de ballen mooi geworden (andere blogje). Met deze hitte doe ik niet zo heel veel.
groetjes Sandra

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.