Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










dinsdag 17 juli 2012

Tutorial entrelac breien deel 2b


Tutorial entrelac breien deel 2b
door Gingini

Het belangrijkste hebben we nu onder de knie. Alleen nog de vierkantjes naar links breien en dan kan er lekker geoefend worden. Alleen deel 3 met de bovenste driehoekjes komt nog, maar dat is een makkie, beloofd! ;) Laten we maar meteen beginnen!

Vierkantjes naar links breien: Naald 1 (aan de goede kant): Neem de laatste steek van het gebreide driehoekje op de rechter naald. Deze telt als steek 1, neem nog 7 steken op aan de zijkant van het driehoekje en brei deze steken recht. 

De 8ste steek na het breien weer op de linker naald zetten en recht samenbreien met de volgende steek op de linker naald, keer.








  

Altijd op deze manier samenbreien. Op deze manier komt de goede steek aan de voorkant van het werk. Vooral bij het gebruik van verschillende kleuren heel belangrijk.









Naald 2: 8 av., keer
Naald 3: afh., 6 recht, 2 recht samenbreien zoals in naald 1 beschreven is, keer
Naald 4 en andere rechte naalden t/m naald 14: als naald 2
Naald 5 en volgende av. naalden t/m naald 15: als naald 3.
Het werk ziet er nu uit als hiernaast.
Brei de andere vierkantjes op dezelfde manier. Hier nog een foto van het steken opnemen. De V-tjes zijn hier duidelijk te zien.








Zo ziet het proeflapje er nu uit. In feite kun je nu al een hele shawl breien als je zou willen. :) Morgen het laatste stukje. 

4 opmerkingen:

Sieneke zei

Bedankt, ik kan weer verder en zo lekker duidelijk beschreven.
Groetjes,
Sieneke

Thea zei

Bedankt! Heb even wat prutdagen maar begin er snel aan.
Groetjes, Thea

Anoniem zei

Fantastisch!! Wat een duidelijke beschrijving. Het lukte in een keer.
Ik brei m'n hele leven al, maar dit kende ik nog niet.
Groet en veel succes.
Florenel.

Marleen zei

Ha Gingini, dank voor de duidelijke uitleg. Inmiddels heb ik m'n proeflapje aan de kant gelegd en ben ik met kleuren begonnen. Dan is het nog leuker. Ook heb ik het patroon van je wingspan sjaal gebruik en die is af. Ik heb hem zojuist op mijn blog gezet. In dat patroon zitten ook veel mogelijkheden.Ik ga je in ieder geval volgen.
fijne dag, Marleen

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.