Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










dinsdag 7 mei 2013

Expo Veldhoven mei 2013

Het was weer heel gezellig op de Expo in Veldhoven. Ondanks het mooie weer, waren er weer heel veel mensen met allerlei verschillende talen samen in de Koningshof om de talloze quilts te bewonderen.







De bus leverde ons af bij de voordeur van de Koningshof en dus liepen wij binnendoor naar de expositie. De gangen werden opgeleukt met quilts van o.a. Ellen Siemer. Deze quilt, "Liefde is", uit 2010 trok daarvan mijn aandacht. Wat een leuk effect met deze techniek! Dus meteen alweer inspiratie!






Bij binnenkomst in de grote hal, liepen we direct tussen talloze quilts van Ina Klugt-Berghuis. Dit was ook de reden waarom ik hiernaartoe wilde. Met hier mijn favoriet,  de quilt "Mijn sporen".


 Yemimam Lavan had een hele rij prachtige quilts hangen en sommige daarvan waren heel bijzonder. Zoals deze "To the desert", met 3D piramidetjes.
Van alle ander quilts wil ik deze, de "Tulips" ook laten zien.
Ik ben fan. :)








Eti David, wil ik ook nog noemen. Prachtige quilts in hele leuke technieken. Alweer inspiratie, inspiratie!









Uit alle mooie quilts van Eti David koos ik deze "Midday Heat" om te laten zien. Maar het was heel erg moeilijk kiezen!








Aan een wand hingen talloze quilts van Colette Berends. Deze "Berceuse" had mijn absolute voorkeur. Ze werden uitgebreid gefotografeerd. Gelukkig ben ik aan de lange kant. ;)








 Helen Howes had een hele rij quilts hangen met bomen. Deze "Apple Tree Moon" vond ik wonderschoon.
Maar ook deze bomen, "Cream Trees 9" vond ik heel bijzonder. Wat zei ik? Inspiratie!









Nog een paar mooie quilts. De "Morrel quilt" van Di Ford. Indrukwekkend. Trouwens, dat vond ik van alle Di Ford quilts. Wat een mooi quiltwerk!








Her en der kwam ik ook nog wat linten tegen. Deze quilt was opvallend fijntjes gemaakt. "Elizabethan Flowers"door Jane Rollason. Zeer zeker verdiend.









Of deze, "Herr chat in Paris" door Maire Kovisto. Wat een geweldige quilt!

Ik ga niet alle prijswinnaars laten zien. Maar er waren er genoeg die het bekijken waard waren. Zoals "Liberté, Fraternité, Egalité" door Katrin Schroeder.







Soms was het erg moeilijk om een foto te maken. Zoals bij "Sedative Lavendula" door Annelise Frieden. Een grote favoriet onder fotomakers. :)








Dit was ook zo'n quilt waarvoor je in de rij moest staan. Maryvonne Barsse met "Charme Hexagonal", een echte kijkquilt.

















"Disappearing Memories" door Melissa Test. Een quilt die mij echt aangreep.

Ook aan de wand richting winkeltjes was veel leuks te zien. ;)










Gepauzeerd hebben we op de cour van de Koningshof. Genieten van het zonnetje

én van onze aankopen. Deze stempels heb ik gekocht ipv het boek dat ik van plan was te kopen. Het komt van "Colouricious" alweer pure inspiratie.






Het was een lange reis heen en ook een lange reis terug, maar absoluut de moeite waard. Volgende keer ben ik weer van de partij!

3 opmerkingen:

Corina zei

Prachtige foto's Gina, leuk dat we zo even kunnen meegenieten.

Christina zei

Grappig dat ik hier sommige quilts zie waar ik in het echt zo aan voorbij ben gelopen. Maar het was zeker de moeite waard he

Jeanneke zei

Erg mooie foto's, Gina, bedankt voor je verslag.
De quilt 'Disappearing Memories' van Melissa Test is, wat je zegt, aangrijpend. Heel bijzonder.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.