Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zondag 27 december 2015

Plannetjes voor 2016


Zoals altijd aan het einde van het jaar, denk ik na over de plannen voor het volgende jaar, dus ook eind 2015.

Deze kerst bedacht ik opeens, dat ik met de quilt van mijn vaders kleding wil gaan beginnen. Mijn vader is een aantal jaren geleden overleden en het was voor mij al die tijd te moeilijk om ook maar iets met deze kleding te gaan doen.

Afgelopen zomer heb ik dankzij Marie Kondo, ook dit voor mij zo emotionele karwei aangepakt. 
Mijn vaders kleding die nog steeds naar hem rook, heb ik toen gewassen. Het waren natuurlijk niet de beste kledingstukken en er waren veel vlekken. Maar wat goed was ligt dus gewassen en gestreken klaar om te worden verwerkt.
 Zelfs de overhemdknoopjes liggen erbij.

Omdat het altijd te moeilijk was om eraan te denken, was het ook te moeilijk om te bedenken hoe ik dit zou willen doen. Maar ook dat weet ik nu. Zomaar.


"Papa was a Rollin' stone". Dat wordt de naam.

Het blok rolling stone van Wilma Karels ga ik ervoor gebruiken. De uitwerking, daar heb ik al een paar nachtjes wakker van gelegen. Niet zomaar wat blokken, maar ik wil ermee laten zien wat voor impact mijn vader op mijn leven heeft gehad.
Dit wordt met de machine genaaid, maar het quilten zal ik persoonlijker willen en dus met de hand gaan doen. 


Daarnaast wil ik een quilt voor mijn dochter maken. De lapjes hadden we al lang geleden uitgezocht en die liggen ergens in een kistje.

Het wordt een "Bosje bloemen voor Marianne" en ik heb ook al bedacht hoe ik dit ga maken. 

Het worden allemaal blokken die ik volgens bovenstaande tekening met gekleurde lapjes ga invullen. Het wordt met de naaimachine genaaid en gequilt.


Als derde belangrijke doel wil ik mijn familiestraatje "Home Street" afmaken. Ik noem het nu wel zo, maar dat is nog steeds de werknaam. Ook iets om over na te denken. 
Boefie of niet, 2016 is het jaar dat dit quiltje afgemaakt zal worden.
De onderdelen zijn met de naaimachine gemaakt, de applicaties, het borduurwerk en het quilten worden met de hand gedaan.

Daarnaast wil ik nog zoveel mogelijk dingen afmaken. Patchwork, quiltwerk, haakwerk, breiwerk en borduurwerk. Zoals gewoonlijk.
In 2016 probeer ik niet teveel te gaan breien en haken, zodat mijn polsen niet weer tijden overbelast zijn. 

Rechtsonder op dit blog en dus rechts van deze tekst, heb ik een klein lijstje gemaakt met de dingen die nog afgemaakt moeten worden. Misschien lukt het in 2016.

Goeie plannen dacht ik zelf. 
Over een jaar zien we wel of het wat geworden is. ;)

7 opmerkingen:

Corina zei

Goeie en mooie plannen Gina! Ik duim voor je dat Boefie je genoeg met rust laat om er veel van te kunnen uitvoeren!

baukje zei

Jeetje wat een plannen en ook zulke emotionele....... Maar wel goed dat je er zo mee bezig bent. De uiteindelijke vorm wordt zo steeds duidelijker denk ik.
Ik heb ook een paar ufo's waat ik dlink aan wil weeken, de postcrossingquilt en mijn vintage japanse kimonostoffen logcabin quilt. En tussendoor natuurlijk weer allerlei leuke dingen die op mijn pad komen.......

Miriam zei

Mooie plannen! Ik ben heel benieuwd naar alle updates van komend jaar, dat wordt genieten. Home street Home wordt ook een schatje (ik noem hem al een poosje zo, vond het wel lekker klinken), ik begin 'iets' met huisjes te krijgen geloof ik...mss dat ik daar volgend jaar eens wat mee ga doen, met huisjes....

fanca zei

mooi hor om de kleding van je vader te gebruiken voor een quilt. de quilt voor je dochter gaat er vast ook leuk uitzien en het to do lijstje 2016 wordt vast onderweg in het jaar nog aan gevuld hihihih
knuf mij

Elizabeth zei

Wat goed dat je al plannen hebt! Dat moet een heerlijk gevoel zijn.
Ik vind Home Street helemaal geweldig, en natuurlijk moet Boefie erbij!

blauwruitje zei

Ik heb net je lijstje bekeken en oef je hebt nog wel wat te doen maar wel leuke projecten! Ik durf gewoon geen lijstje te maken terwijl er echt nog wel wat af te maken ligt. Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar. Groetjes Sandra

Pauline zei

Wat een goede, maar ook indrukwekkende plannen! Ik wens je heel veel succes met het uitvoeren en natuurlijk geniet ik graag met je mee.
De beste wensen voor 2016!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.