Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










donderdag 6 oktober 2016

Even rustigjes aan


Want het eerste verkoudheidsvirus van dit najaar heeft mij weer te pakken en echt, dat vreet energie al dat gehoest!
Geen pietepeuterige handwerkjes nu, maar plannetjes maken voor wanneer ik weer beter ben.
Dus zoek ik nu mooie lapjes uit en bedenk wat ik daarvan kan gaan maken. 

Dit wordt een leuk t-shirt, het is ook al geknipt. Daar zoek ik garen bij en dan gaat het in een kistje. Staat dan klaar voor wanneer ik me goed genoeg voel om achter de naaimachine te gaan. :)


Dan heb ik dit lapje nog, 1,5 meter en het is een stevige stof. Citroenen, narcissen, rozen, waaiers en vogels, een wonderlijke combinatie. Zou best leuk zijn voor een tas. Dus ben ik nu aan het bedenken wat voor model tas hierbij zou staan. Misschien heb ik daar nog een patroon voor, maar eens lekker snuffelen.
Deze lapjes zijn voor mijn dochter. Daarvoor kan ik lekker in mijn oude zelfmaakmodebladen snuffelen. Eerst maar eens opmeten hoe groot de lapjes zijn. Dat maakt het uitzoeken wat makkelijker. ;) Ik hoop maar dat er lange mouwen uit kunnen.

Naast gewone lapjes heb ik ook nog dit soort lapjes. Stofstalen die ik voor een prikkie heb gekocht. Die liggen al tijden in de kast.
Bedoeld om er tassen van te maken.

Er is ook een grote lap bij, in roze! Die roze banen zijn lekker zacht en dik. Ertussen zitten banen in beige die je eronder kunt vouwen. Dat lijkt leuk! Stevig ook. 
Een ideale basis voor een grote tas.

Morgen maar eens die vouwen erin strijken. 
Meteen eens kijken of ik nog een leuk voeringsstofje in de kast heb.

Zo kom ik mijn verkoudheidstijd wel door. 
Hoest, hoest, kuch, kuch.


2 opmerkingen:

Corina zei

Nou je besteed je verkouden-tijd nuttig hoor, veel plezier met plannetjes maken en beterschap met de verkoudheid!

fanca zei

prachtige stofjes hoor en ik ben benieuwd wat het gaat worden.

toch heb ik een vraagje: teken je alles uit op de stof en dan knippen of snijden? of gebruik je templates? ik ben nu aan het englisch paper piecing en ik vindt dat leuker dan patchen met de naaimachine hahahahaha en jij doet veel met de hand dus ik vroeg het me eens af.

groetjes petra

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.