Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










donderdag 20 juli 2017

Little Bits Diamond Log Cabin


Zoals ik hier al eerder schreef, ben ik begonnen met een paperpiece quiltje van Little Bits, de Diamond Log Cabin.
Paperpiece ja, maar toch heel verslavend!
Op 24 juni ben ik ermee begonnen en 14 juli hing het aan de muur. :)

Na de eerste vier puntjes besloot ik om alle stoffen in repen te snijden en voor iedere wybert een pakketje voor te bereiden. Dat schoot echt lekker op. Eerst 2 per uur, later 4,5 wybertjes per uur. Misschien had het nog vlugger gekund, maar toen was het al klaar. ;) 




In de beschrijving stond heel duidelijk hoe je alles aan elkaar moest naaien en dat heb ik netjes zo gedaan. Meestal doe ik het gewoon zoals het mij goed lijkt. ;)  






Maar helemaal volgens de beschrijving werken is ook weleens leuk. :)

Daarna naar de quiltwinkels in de buurt om te kijken wat voor rand eromheen moest.
Gerda van Quiltpalace had ondertussen de rand er al om. Niet te geloven dat we hetzelfde patroon hebben gemaakt!
Het is me duidelijk gelukt om er een andere draai aan te geven! 




Bij het maken van de foto's ontdekte ik dat er één blok verkeerd om zat! Toch maar een nieuw diamantje gemaakt, want ik zou me daar altijd aan ergeren. ;) 


Daarna mochten alle papierstrookjes eruit. Pfff.. 






Even een kladje in paint gemaakt voor het quiltpatroon, daarna alles rijgen en quilten. Zo klaar zo'n klein quiltje. Hij is maar 65 x 65 cm.
Tijdens het quilten heb ik de buitenste rand toch maar anders gemaakt. Vlammetjes in het midden en rook eromheen. :) Van wat restjes het label gemaakt. Klaar! 



Precies op tijd klaar voor de clubdag! Opgerold in mijn rugzak kon het quiltje makkelijk mee. Jammer dat ik op de terugweg in mijn tas heb zitten rommelen en er bessensap op de quilt terecht kwam. Maar ach, de bessen waren heerlijk en de vlek komt er wel uit in de was. 



4 opmerkingen:

Elni Langeveld zei

Leuk geworden, Gina!
Groet, Elni

blauwruitje zei

Wat een tempo heb je gehad, petje af hoor. Maar als iets leuk is om te doen ga je ook lekker door. Op naar het volgende project. groetjes Sandra

Martine zei

Wat een leuke quilt.

Guusje, zei

Wat een prachtige Log Cabin is dit.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.