Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










dinsdag 24 november 2015

Binnenwerk


Koud, regen en wind. Boefie laat duidelijk zien dat het echt binnen-lig-weer is. :)
Hij lijkt zo lief zo. Maar een foto maken van hoe hij door de kamer rent, is gewoon niet te doen, zo vlug is hij! We vervelen ons echt niet!

Eergisteren kreeg ik bericht om Windows 10 te downloaden. Best wel spannend. Ik hoorde zoveel verhalen! Dat het stopte bij 44% bijvoorbeeld.


Laat hij nou stilstaan op 44%! Gelukkig maar even, maar toch.. poeh!
Nu probeer ik me Windows Edge eigen te maken. Speel soulradio op mijn laptopje en leer nieuwe manieren van foto's bewerken. Daar gaat best veel tijd in zitten.
Maar, natuurlijk heb ik ook nog wat gehandwerkt. :)


 Van de Quiltclubquilt uit 2010 (!) heb ik alles weer uitgehaald. Dat had ik niet gefotografeerd, maar het leek op de linker foto met wit als basis en met rode cornerstones. Daar wil ik een rode quilt van maken. Maar, nu nog niet. Eerst..





 ben ik nog bezig met de restjes van mijn quilt die nog steeds geen echte naam heeft. Het wordt nu toch wel tijd voor die naam. Want als de achterkant af is, wil ik er toch een label met naam op naaien voordat ik ga quilten!


Waar ik ook mee bezig ben is een hoofdbord voor het logeerbed. Mijn man was zo aardig om gaatjes te boren in een plank die nog op zolder lag. Daar ga ik nu wat lagen oude moltons en zo omheen naaien. Dan moet ik nog een mooie buitenkant erbij zoeken èn dan moet het geheel nog gecapitonneerd worden.


Als handwerkje dat ik steeds moet wegstoppen voor Boefie, heb ik ook nog een sok opgezet, soms heb ik daar gewoon zin in. Vooral als je een heel mooi paar ziet van iemand anders.  :)


Mijn zwarte jas is ondertussen ook klaar en zit heerlijk warm. Ik krijg hem met dit super donkere weer niet goed op de foto. Maar het is altijd moeilijk met zwart.



Als ik toch bezig ben met van alles te laten zien, kunnen mijn nieuwe brillendoekjes er ook wel bij.
Ik vind die gratis dingen zo akelig om aan te pakken. Dus heb ik spiegeldoeken gekocht voor echt heel erg weinig en met de kartelschaar in stukjes geknipt. Bevalt geweldig! Ik heb nu overal doekjes, in jaszak, tas, bij de pc, naast de naaimachine, ideaal!
Vuil? Gewoon bij de was in, alleen geen wasverzachter gebruiken.


Zoals gewoonlijk ben ik dus met van alles tegelijk bezig. Ja en alsof dat nog niet genoeg is, ben ik begonnen met het basisontwerp voor een nieuwe quilt voor mijn dochter. 
Dit is het aller- allereerste begin.
Een bosje bloemen. :)

Volgende week is het al advent, niet te geloven!
De tijd vliegt.
Ik ga gauw weer aan de slag!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoihoi Gini
Ik volg je al een hele tijd,- je hebt me interlac breien geleerd- nu wil ik even iets zeggen over het bedbord. Om het mooi te krijgen moet er wel eerst een flinke laag schuimrubber opgelijmd worden. Daar moeten op dezelfde plaats als op het hout gaten in het schuim. Daarover gaat een laag mousse en dan weer een soepel katoentje (ander snijdt de mousse de 'goede' stof stuk). Als laatste je mooie stof. Met alleen molton komen de bulten niet op! Groetjes, Franzisca

nelleke markesteijn zei

Altijd weer een plezier om te zien waar jij allemaal mee bezig bent!! En dat is heel wat :-).
Die Windows 10 komt er bij ons nog even niet in, al dringt Google nog zo aan. Manlief heeft zich z'n hele crarriere bezig gehouden met computerprogramma's en wil pas aan de Windows 10 als alle kinderziektes er uit zijn ;-). Hoop ik wel voor jou dat dat nu al zo is!!!
Je quiltfoto's laten mooi het verschil zien wat een ondergrond doet. Maar dat je nu de zonnebarsting nog geen naam hebt gegeven is wel jammer ;-)).
En die brillendoekjes gaan we ook maar eens zo proberen: handige tip!!
Je hebt weer genoeg inspiratie gegeven!! Oh ja, net als Franzisca heb ik ook een paar jaar geleden dankzij jouw tutorial entrelac breien geleerd. Waarvoor nu nog hartelijk dank!!
Groetjes, Nelleke

Tinneshobbyworld zei

Wat een leuke inspirerende creaties. Knap hoor !!!!
Die jas vind ik een prachtig exemplaar die mij best heel leuk zou staan :-)) Ook het quiltwerk vind ik heel mooi zeker als de achtergrond een warme kleur heeft. Schitterend!
Hier staat Windows 10 al een hele tijd klaar om gedownload te worden, maar durf er nog niet aan beginnen.

Lieve groet, Tinne

Corina zei

Oh lekker veel tegelijk ja. Maar wel mooi (of nuttig ;-) ) Het echte capitonneren is een vak apart (mijn vader is meubelstoffeerder geweest, hij kon het), maar een look-alike effect gaat je vast lukken. Hier heb ik al een paar weken windows 10 en ik heb er geen problemen mee. Vind het eigenlijk prettiger dan de vorige versie, omdat daar veel gemaakt was voor tablets, maar de laptop had er weinig aan. Veel plezier met je projecten (en het laten uitrazen van je Boefie)

baukje zei

Allemensen wat een projecten........ Entussendoor ook nog genieten van een speelse kat. Jij komt de winter wel door.

blauwruitje zei

Echt binnenwerk en je verveelt je niet. Wat handig die doekjes ik ga ook een kijken want mijn brillen lijken wel altijd vies.Ik ben benieuwd naar je rode quiltje dat ziet er veelbelovend uit. Veel succes nog met Boefie. Groetjes Sandra

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.