Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










maandag 6 maart 2017

Brei- en haak affo


Gisteren heb ik deze muts gebreid. Dikke schapenwol die ik van Jetty gekregen heb.

Boefie heeft de wol helemaal goedgekeurd. :)
Voor een beetje een extra kleur heb ik een dubbele draad paarse Kauni gebruikt.





Het patroon van de muts is de Capucine, een gratis patroon op Ravelry. Een duidelijk geschreven patroon.
Wel heb ik het patroon natuurlijk wat aangepast.;)


Zo heb ik de muts in tricotsteek gebreid en niet in ribbels en er een dikke pompon bijgemaakt i.p.v. een kwast. Ook heb ik er twee I-cords aangenaaid.
Leuk projectje! Nu nog bedenken wat ik met de rest van de schapenwol ga doen. Voorlopig is het toch nog geen winter, dat komt wel goed.


Als lekker haakwerkje voor bij de tv heb ik een dekentje gehaakt van 4 knotten Zeeman supersoft acryl.  Inderdaad supersoft, heerlijk om mee te werken!
Het patroon heb ik al vaker gebruikt, het is een gratis patroon van Patons, de fluffy-meringue-stitch- blanket


Verder was ik niet de enige die dit een heerlijk zacht garen en dus een heerlijk zachte deken vond. Boefie ging er zelfs voor op de tafel liggen!

Nu maar weer wat nieuws zoeken om te gaan maken. :)

3 opmerkingen:

Tinneshobbyworld zei

Wat heb je weer een leuke muts gemaakt. Dat paarse daarin is schitterend, geeft prachtig effect! En uw dekentje daar moet ik direct aan snoepjes denken, echt mooi gedaan! Die steek vind ik super leuk en ga ik eens opzoeken.
Boefie geniet ondertussen ontzettend veel van uw dekentje ... hihihi Toch een schattige poes hé.

Fijne dag verder, lieve groetjes Tinne

Conny's-blog zei

Jij kunt snel breien,in een dag een uitstekende af.
En dat dekentje Is ook leuk zeg, mooie steek gebruikt ervoor.
Ik ga je volgen hoor........liefs.conny

Hobbyrita zei

Dit was een snelklaarmuts en wat een mooie zeg, maar ook het dekentje vind ik super van kleur en patroon!
Grtjes, rita.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.