Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zaterdag 16 september 2017

Paars vakantiewerk


Deze vakantie had ik zin in breien, breien en nog eens breien. 
Het kwam goed uit dat ik het opzetje voor de Paarse Dotted Rays had meegenomen.

Op de heenweg was ik al aan de tweede knot toegekomen.









Bij de apfelstrudel en diverse "americano's" kon ik prima breien. Omdat het de tweede shawl van dit patroon was, had ik geen beschrijving meer nodig. Superhandig op vakantie. :)
Zelfs in een snikhete auto heb ik nog kunnen breien, maar ook heerlijk in de zon en in de wind op het balkon. 
Echt vakantie.







Ja en voor ik het wist was hij alweer af. Echt jammer. Ik was zo in de breimodus! 









Maar gelukkig had ik ook nog iets te haken meegenomen. Dit is een foto op de heenweg. Regen, regen, regen! Eigenlijk precies als de terugweg! ;)



Terwijl we kilometers maakten, was ook deze col zomaar weer af. Vanaf München moest ik het zonder handwerk stellen.
Ik had mijn patchwork wel mee, maar daar had ik echt geen zin in. Dan maar even pauze voor mijn handen. :) 

Thuisgekomen bleek dat onze Boefie me toch wel heel erg gemist heeft. Natuurlijk liet hij me geen nette foto van de col maken. Dus dan zomaar. 
De eerste dagen dat ik thuis was, heb ik bijna constant met Boefie op schoot gezeten. Breien en haken gaat dan wat moeilijk. Maar ik heb wel even heerlijk kunnen lezen. 
Lekker warm, met een hemd, een trui, sokken, een lange broek, een colletje en Boefie op schoot. 
Echt wel acclimatiseren!

4 opmerkingen:

quiltmarjanneke zei

Je kunt wel zien van welke kleur (en) jij houdt! Je haak en breiwerk zijn top!

blauwruitje zei

Wat een leuke sjaals heb je gemaakt. Is de gebreide maat omslagdoek of echt een sjaal? Groetjes Sandra

Marianne zei

Heerlijke vakantie gehad dus, altijd mijn angst, te weinig meenemen, dus mijn kratje loopt al aardig vol, de voorbereidingen zijn begonnen!
Mooi kolletje zeg!
Groetjes
Marianne

Hobbyrita zei

Je was duidelijk in de "paarse mood" maar je hebt 2 prachtige werkjes ermee gemaakt!
Grtjes, rita.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.