Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 20 oktober 2017

In de lappenmand


Letterlijk en figuurlijk.
Hier zie je de lapjes van mijn nieuwste project. Het moet een herfstquilt worden. 


Het was een enorm karwei om de bananendozen met restjes in geel, oranje, groen en bruin in reepjes te snijden en te strijken. Enthousiast begon ik aan een boog om te kijken hoe het zou worden en toen...





Toen werd ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis omdat mijn gal er direct uit moest.
 Op een complicatie na ging alles goed, maar thuisgekomen kreeg ik een flinke verkoudheid met veel hoesten, wat echt niet fijn was.

Ook bleek dat tijdens mijn afwezigheid, onze Catty mijn breimandje had uitgekozen om in te slapen. Met zijn nagels heeft hij behoorlijk wat haken in mijn zomerhemdje gemaakt, plus wat gekauwde gedeeltes, zucht.

Dit is de laatste foto van het hemdje. Ik had het voorpand klaar en was achter bij de armsgaten. Alles is uitgehaald en de lange gedeeltes zitten weer op een bol. Voor ooit een ander project.
Ondertussen werd ik thuis heerlijk verwend. Kopjes kamillethee en lekker breien in de tuin.

De Smooth Move, een patroon van Stephen West. Een lekker eenvoudig patroon voor in het ziekenhuis en tussen de hoestbuien. 
Alleen blijk ik te weinig groen te hebben! Dus maar even aan de kant gegooid en wat nieuws opgezet. Een colletje van een sokkenwolletje. Ik maak eerst een basis van reliëfstokjes en maak het af met een mooi randje. Heb daar geen patroon voor nodig. 

Vooral nu het tegen de ramen klettert en de herfst echt is begonnen, lijkt me dat lekker warm . Voorlopig heb ik wel genoeg gehoest! ;)


2 opmerkingen:

Tinneshobbyworld zei

Hopelijk gaat het al wat beter met jou! Is allesbehalve leuk als je onverwachts op spoed beland. Ik denk dat poes-lief het voelde dat er iets loos was en troost zocht in jouw mandje. Maar ondertussen ben je al terug aan het handwerken en is meestal een goed teken :-))

Wens jou nog een fijne zondag toe, lieve groetjes Tinne

blauwruitje zei

Wat een toestand zeg, zo'n ziekenhuisopname en alle toeters en bellen er achteraan. Ik hoop dat je inmiddels weer opgeknapt bent en dat ook de handwerkjes tot een goed einde gaan komen. Groetjes Sandra

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.