Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










woensdag 10 januari 2018

Ufodag affo


Ja hoor, hij hangt. De herfstquilt die ik van plan was om voor de herfst af te hebben. :)
Hij lag sinds eind vorig jaar naast mijn stoel te wachten tot ik de puntjes afgewerkt had.  En omdat ik niet eens meer weet wat eigenlijk mijn ufo was, deze affo.


Met hier nog wat beginfoto's uit oktober 2017. Het patroon heb ik uit de losse hand getekend op aan elkaar geplakte stukken patroonpapier. Die onderdelen uitgeknipt en mijn lappendoos met restjes in geel-groen-bruin erbij gepakt. 



De richting van de stroken wilde ik niet zo klinisch strak en netjes hebben. En ben dus bewust wat gaan schuiven met de lapjes. Hoe ouder ik word, hoe minder ik van dat strakke hou. :D
Ja en toen kreeg ik een inval en heb alle stroken bovenaan met een spons een dot verf gegeven.


Het effect beviel me. Ook weer iets om het minder gelikt te laten lijken.
Nog steeds werkte ik volgens patroon. Maar ik had wel grote problemen met de lap grijs die ik voor de achtergrond nodig had.
Het paste allemaal net of net niet.



Want mijn uitgangspunt was dat alle lapjes uit de voorraad moesten komen.

Paperpiecen betekent ook papier pulleken. Maar met een mooi muziekje erbij is dat geen straf. :)

Omdat ik nog wat stukjes grijs in de prullenbak vond, is de achtergrond toch nog compleet geworden en kon ik in november de quilt dubbelen en rijgen. De lattenmethode is hierbij nog steeds mijn favoriet! 




Het bonte gedeelte is gequilt met randen van bladeren in verschillende vormen in geel. Uit de vrije hand gequilt, heerlijk.
Maar toen ging mijn trouwe Pfaff rare dingen doen. In december kreeg ik een nieuwe Pfaff en heb na een heleboel uithalen van de oude echt niet mooie steken,  de rest gequilt. Het afbiezen vind ik altijd leuk. Dat betekent dat de quilt bijna klaar is! :) Ook de bies is gemaakt van aan elkaar genaaide restjes.


Deze quilt past ondanks mijn aversie tegen dit soort kleuren, toch perfect in mijn interieur. Zelfs of misschien juist bij lamplicht. :)

Nu nog een naam. Wat vinden jullie van Herfstknaller?

4 opmerkingen:

Unknown zei

Mooi passend bij de vazen in je kast! Een deel van de kleuren komt in je quilt terug.

blauwruitje zei

Echt een kleurenexplosie. Mooi hoor. Groetjes Sandra

Elizabeth zei

Bijzonder werkstuk....

Marianne zei

Oh jij bent goed bezig! Gaaf, de bonte herfst. Staat mooi!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.