Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










dinsdag 11 september 2018

Deventer


Donderdagmorgen 6 september was ik op tijd in Deventer. Want in Deventer was de 35e tentoonstelling van het Quiltersgilde. Daar moet je als quiltverslaafde natuurlijk bij zijn.


Het was een bijzonder donkere dag maar gelukkig was de regen minimaal toen we door Deventer liepen. Wat is het een mooie stad! Doordat er quilts hingen op verschillende locaties, kwamen we langs een steegje genaamd de Kranensteeg en liepen we over het Muggenplein, die namen alleen al! Je kunt overal zien dat Deventer een van de oudste steden van Nederland is. Heel plezierig om er te wandelen.





















Maar als eerste gingen we natuurlijk naar de grote kerk. Er was een winkelstraatje met veel bekende gezichten. Heb ook wat gekocht natuurlijk, want het is allemaal wel heel erg verleidelijk!





Uitrusten kon prima bij de bibliotheek van het Quiltersgilde. Daar kon je stapels boeken doorbladeren en natuurlijk heb ik twee hele zware boeken uitgezocht om mee te nemen. Gelukkig had ik een rugtas waar ze in pasten.









Ja en daarna heb ik heel veel foto's gemaakt van allerlei quilts die in de kerk hingen. En toen zag ik dit berichtje voorin.


En dus laat ik alleen foto's zien van de quilt waar ik toestemming voor heb. Jammer, jammer, jammer. Ergens ook wel vreemd dat je je quilts wel wilt tentoonstellen, maar dat je de foto's ervan niet mag verspreiden. 


Gelukkig zag ik één van mijn favorieten op Facebook voorbijkomen, de Fiësta Mexico van Margie Broens. Die was mij opgevallen door het kleurgebruik, maar vooral door de perfecte rondjes. 
Ik zag wel hele andere rondjes bij deze tentoonstelling!  ;) 


Dus hiervoor heb ik toestemming gevraagd en gekregen want ze vond het een compliment. Kijk, dat is nou leuk. :)











Mijn andere favorieten waren 
nr 104 Bountiful Life door Jannie de Wilde uit Hoofddorp, een Baltimore quilt met mooie rondjes en prachtig gequilt. 
nr 78 Baltimore Garden Quilt door Loura van de Belt uit De Wijk. Weer een quilt met prachtig applicatie werk. 
nr 171 Le jardin de Josephine van Nelleke Rep-Slikker uit Harfsen. Prachtig bloemen appliqué en ook daar heb ik met mijn neus bijna de quilt aangeraakt om de rondjes te bekijken. Perfect!
Ja en natuurlijk waren er nog meer waarbij mijn mond openviel hoor. Maar zonder foto's is het toch niet zo leuk.


En dan zijn er nog de quilts die ik echt heel erg inspirerend vond. 
Zoals nr 124 Zeg het met bloemen van Henny Meerman uit Gieten. 
Ik heb meerdere rondjes door de kerk gemaakt, maar er stonden altijd mensen van heel dichtbij te kijken hoe deze gemaakt is. Prachtig, kleurig en een plaatje om te zien.
Heel fijn dat ik deze mag laten zien. 


Daarnaast vond ik ook de volgende quilts heel inspirerend.
nr 122 De blik van de Art kat, een groepsquilt van Op weg naar Art groep 6 uit Harderwijk.
nr 9 Floating door Jeannette van der Linde uit Zeewolde.

Al met al een geslaagde tentoonstelling. Al zag ik naar verhouding wel heel veel quilts van beginners en ik vind het niet leuk dat je achter toestemming aan moet om foto's van quilts te kunnen plaatsen. Waarom is dat niet gewoon een voorwaarde als je je quilts wilt tentoonstellen? 

 Ik ga weer aan de slag. Zonder werk komt er geen quilt af. Alhoewel, eerst mijn naaimachine weer laten repareren. Balen, want met mijn andere machines kan ik echt niet quilten!

3 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Ja de tentoonstelling was super. Echt zoveel mooie quilts gezien en wel 160 foto's gemaakt. Ze zitten nu in een foto album lekker om in te kijken voor mezelf. Jammer dat je niks mag ja met de foto's, het is toch een compliment zou ik zeggen, maar ja. Deventer zelf vond ik ook geweldig..............liefs.conny

Unknown zei

Wat een leuke blog heb je geschreven. Jammer van de foto's maar gelukkig heb ik een boekje gekocht wat alle quilts in staan. De allermooiste quilt die ik gezien heb, hing in een hoekje waar je hem zo over het hoofd zag. Gelukkig zag ik hem wel en heb er met bewondering samen met mijn vriendinnen en moeder, met de neus vlakbij, naar staan kijken. Het was nr 162 Broken plates of dresden van Lies Bos-Varkevisser. Het was opgebouwd uit kleine vierkantjes met keurverloop, daarop waren delen van Dresden plates , een reiger, vlinders ,poes en bloemen geappliceerd . En als slagroom op de taart fijn borduurwerk. Ik zag een schattig egeltje, vogeltjes, takjes, en bloemetjes....Chapeau !

Clipping Path zei

Nice article as well as whole site.Thanks.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.