Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










woensdag 6 maart 2019

Modern quilting, quilt-as-you-go


Eindelijk weer een affo!
Deze bloemenquilt heb ik op de quilt-as-you-go manier gemaakt. Zo kreeg ik niet alleen een moderne uitstraling, maar ook veel kleinere delen om te quilten. :D

Hier zie je de tekening waar ik in 2015 mee begon. Met rechts het geheel op ware grootte op patroonpapier.
De blokken hebben allemaal een nummer gekregen. 




Daarna werden lapjes uitgezocht, eerst de bloemen en daarna de groenen eromheen.  



Blok voor blok werd daarmee vol genaaid.  

 Dat kostte wel wat tijd.

 Het ging er al wat op lijken toen de blokken bijgesneden werden. 




Met de vulling en de achterkant erachter kon ik daarna stuk voor stuk alle blokken doorquilten. 



Lekker werkje, al had ik nogal wat problemen met mijn naaimachine. Ik heb nog steeds een leenmachine..  



Nadat alle blokken gequilt waren, heb ik ze in stroken aan elkaar genaaid en daarna de stroken ook weer aan elkaar.




Om het netjes af te werken heb ik er biezen aangezet die ik met de hand dicht genaaid heb. Als het tenminste mocht van onze Boefie. Hij was niet bij deze quilt weg te slaan, wat het allemaal wat lastiger maakte. ;)

Al met al is de quilt wel geworden wat ik ervan verwachtte. Een moderne quilt-as-you-go quilt die mooi lijkt op een groene achtergrond. 


2 opmerkingen:

Marianne zei

Prachtige quilt! Prachtige Boefie! :D

blauwruitje zei

Ik vind hem echt mooi geworden.
Fijn weekend.
Groetjes Sandra

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.