Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










dinsdag 25 juni 2019

Zoveel restjes!



Zodra de restjes katoen niet meer in de grote bak onder mijn werktafel passen, moet ik daar wat aan doen zodat er weer nieuwe lapjes bij kunnen.

 Dus aan het werk! Eerst sorteren op strips, zelfkanten en kleine stukjes. 


En dan daar iets van gaan maken natuurlijk.
Eerst maar iets geprobeerd.
Een cirkel getekend op patroonpapier en daar strips op genaaid.
Met in het midden een lapje met een maf steekje van de naaimachine. 



Wel lastig dat gepeuter om het patroonpapier er weer af te krijgen. Maar ach, dat lukte ook wel. Daarna wat restjes vulling aan elkaar genaaid om een cirkel te krijgen en het geheel door gequilt. Dat was nog een hele heisa, want mijn machine hield ermee op. Gelukkig lukte het wel met de leenmachine.
Het kleedje was zo af en is best grappig geworden.

Maar er waren nog zoveel lapjes over! Nu ook maar gesorteerd op kleur om er placemats van te maken. En dit keer heb ik de vullingrestjes precies op de maat van de uiteindelijke placemat geknipt zodat er geen papier aan de achterkant nodig was.
De strips heb ik er rechtstreeks opgenaaid en zodoende hoefde ik ook niet te quilten. 
Met een biesje van dezelfde stof als de achterkant heb ik het afgewerkt. 


Samen met het ronde kleedje een volwaardige set voor op onze ronde eettafel.
 



Ben nu restjes vulling aan het knippen voor mijn volgende project! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.