Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 1 mei 2020

75 Jaar bevrijd en nu coronatijd


14 April 2020 was het 75 jaar geleden dat Staphorst werd bevrijd. Dat zou groots gevierd worden, o.a. met een bevrijdingsdeken. Maar dankzij het nu zo bekende coronavirus, ging dat allemaal niet door.

Natuurlijk had ik ook wat gemaakt voor de Staphorster bevrijdingsdeken. Je kon de blokken inleveren in de bibliotheek. Daar heb ik de foto hierboven gemaakt. Er waren erg veel leuke blokken gemaakt!
Ik hoop dat de deken of de dekens nog een keer ergens te bewonderen zijn.





Maar natuurlijk heb ik nog meer gedaan dan wat blokken voor de bevrijdingsdeken. 


Van heel veel restjes Zeeman baby soft acryl heb ik een simpele kleurrijke deken gehaakt. Het hoeft allemaal niet altijd zo ingewikkeld te zijn om wat leuks te maken.
Onze Boefie heeft natuurlijk direct door waar je lekker kunt liggen. :) 




Omdat mij gevraagd werd om mondkapjes te maken, heb ik eens op het web rondgestruind wat er aan patronen te vinden was.  
Ben uitgekomen op de Olson mask. 
Dit mondmasker heeft ruimte voor een extra filter en je kunt er een stukje metaal zoals een pijpenrager bovenin doen waardoor het strak tegen de neus zit. Aan de binnenkant zit een zacht stukje katoen. Al met al vind ik ze wel geslaagd. 
Nu maar hopen dat ik er geen voor mezelf hoef te gaan maken, want dit zou ik niet graag dragen!

Ik heb mij voorgenomen weer wat vaker te gaan bloggen. Het is weer even wennen hoor. En ja, er moet heel wat opgeruimd en bijgewerkt worden. Maar niet alles tegelijk. Tot volgende week!



4 opmerkingen:

loesje zei

Leuk dat je weer meer gaat bloggen.
Ik heb gisteren je tutorial voor entrelac nog doorgenomen. Ben begonnen met een entrelacsjaal en wou even wat meer inzicht hebben omdat ik vond dat er maar rare lapjes aan m'n rondbreipen hingen en ik me afvroeg of dat wel de bedoeling was. Na je tutorial was ik gerustgesteld en ben ik verder gaan breien.

Gingini zei

Ja die lapjes zien er in het begin heel maf uit! Maar de aanhouder wint hoor! :D

Tinneshobbyworld zei

Heb de maskers ook gemaakt want vanaf nu zijn ze verplicht als je deelneemt aan openbaar vervoer. Hopelijk is deze situatie snel achter de rug. Hou je goed en gezond, liefs Tinne

Gingini zei

Hoi Tinne, leuk om je weer te zien! In Nederland zijn ze niet verplicht hoor, maar wie weet wat er nog gaat komen. ;)

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.