Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










donderdag 27 november 2014

Zentangles? Nee, zenquilten!



Heel lang geleden ( het lijkt wel het begin van een sprookje ), zat ik op school. Omdat ik me daar ontzettend verveelde, kladde ik mijn agenda's helemaal vol. Nou ja, bijna helemaal vol, want er werden ook heel veel plaatjes ingeplakt. 
Natuurlijk waren dat Rijam agenda's, want dat waren toen de enige goeie. 
Jammer, jammer, dat ik die agenda's na mijn eindexamen in een vlaag van verstandsverbijstering heb verbrand. Samen met alle schriften, examens en sommige boeken trouwens. Ze stonden vol met die typische retro letters en tekeningetjes van alles waar ik op oefende. Bladzijden vol met ogen, monden, neuzen en later met vingers en handen.
 Dan waren die misschien ook wel in het museum terechtgekomen zoals deze agenda van Bennie hieronder. Foto van museum Amsterdam.


Op Pinterest kwam ik de laatste tijd steeds meer Zentangles tegen. Getekende kriebeltjes waar je heel veel tijd voor nodig hebt. Allerlei voorbeelden en tutorials, zelfs YouTube filmpjes. 
Dat leek me eigenlijk best wel leuk om te doen.
Dus heb ik geprobeerd of het nog lukte, dat gekrabbel. Het werd een combinatie van retro gekrabbel en modern gezentangle. Natuurlijk in mijn agenda. ;)




Maar wat nou, als je zentangles maakt en daarbij de punt van je pen of potlood niet van het papier haalt? 
Zouden zulke zentangles er ook zijn?
Jaha, zeker weten! Er zijn zat zentangles die zo gemaakt kunnen worden. Of gewoon een beetje aanpassen, dan lukt dat vaak prima. Zo heb ik "Featherfall"aangepast. Dat zie je haast niet, maar alles in één kleur is ook in één keer gedaan zonder de punt van het papier te halen.
Heb ook zelf een Zentangle verzonnen: Prickelz. Leek me wel een toepasselijke naam voor dat puntige kriebeltje en heel handig om....












te quilten natuurlijk!
Want ik blijf natuurlijk wel een quiltster. ;)




Daar heb ik zin in, zenquilten met zentangle quiltpatronen. Heerlijk relaxt patroontjes maken met je machine. Een fijne uitbreiding van mijn meestal gebruikte quiltpatronen. :)

Dat ga ik nu een poosje doen. zenquilten. Proberen of ik die veren meer op veren kan laten lijken i.p.v. op takjes met blaadjes, leuk! :D

4 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Dat zenquilten lijkt me leuk om te doen, je zo helemaal laten opgaan in een idee dat je in je hoofd hebt en probeert om te zetten in een quilt. Doen zou ik zeggen! Het lukt je vast wel!
Grtjes, rita.

Elizabeth zei

Maar dat is gaaf! Dus als ik het goed begrijp heb je een papier met het 'patroon' en dan naai je al draaiend het motief met de machine? En later scheur je het papier weg?

Linda zei

Gaaf, ik ben dol op zentangles en helaas heb ik mijn kunstagenda's ;-)) ook nooit bewaard;-((

Joke zei

Wauw, wat kun jij dat!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.