Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zondag 13 maart 2016

Lente uitbarsting!


Afgelopen winter heb ik mij prima vermaakt met het maken van mijn nieuwste quilt, de Lente uitbarsting. Heel leuk om te doen, ook omdat al mijn uitgangspunten gehaald zijn.

Dat was 1. alles uit voorraad, dus niks kopen
2. kleuren gebruiken die ik niet vanzelf pak, dus geen paars, rood of zwart
3. de improv methode proberen die ik zag op Daintytime


Dit was echt een hele leuke uitdaging. Al wist ik in het begin niet hoe ik de vormen het best kon naaien. Maar ook dat lukte op den duur. Ik ben niet meer bang om zomaar ergens een lap aan te naaien die plat moet liggen. ;)

Hierboven de allereerste genomen foto toen hij helemaal gequilt aan de muur hing. Dit is het uitzicht als ik in mijn stoel zit. :)


Geen quilt in ons huis zonder een Boefie die er deze keer zelfs aan hangt. Zucht. Dat had hij nog bij geen enkele quilt gedaan, maar dus nu wel. Geen idee wat er in dat kattenkoppie omgaat en waarom hij eraan moest gaan hangen. Hij hing daar echt zo lang tot ik mijn fototoestel kon pakken en een foto maken. 


De quilt was af op 14 januari. Ja, al een poosje terug. Maar ik kon geen logje maken zonder foto's en er kwam steeds iets tussen. Was er eindelijk zon, was er ook wind. Of je zag de waslijnen. Ook afgekeurd. Of ik was snipverkouden en ja toen kwam de griep. Voor je het weet is het alweer maart.


De foto van de achterkant vind ik wel leuk. Allemaal restlapjes en echt, alles uit voorraad. :)










Nog wat close upjes zodat het quiltwerk wat beter te zien is. Want ik vond het wel leuk om weer eens met de machine te quilten. 
De turquoise wiggen heb ik allemaal als een soort bloemblaadjes gequilt. Voor de rest gewoon wat bij me opkwam, lekker divers. 









Nu de griep eindelijk op zijn retour is, ben ik nu toch met quilt en punaises naar de buren gestapt om een foto te maken. Zij hebben ruimte voor een zonnige quiltfoto. Was natuurlijk net bewolkt toen ik aankwam, maar zodra de quilt hing, scheen de zon. Hoera! 
De Lente uitbarsting is nu echt af en ik vond het heerlijk om hem te maken. 
Van mij mag de lente nu komen.
:)

9 opmerkingen:

baukje zei

Hij is prachtig. Zo vrolijk en zo lenteachtig.

Frea zei

Het is echt een leuke quilt geworden.
Vrolijke zonnige kleuren.

conny's quilts en creaties zei

De lente en vrolijkheid spatten er af. Mooi ontwerp en prachtig gemaakt. groetjes, Conny

fanca zei

wauw prachtig hoor en helemaal lente gelukkig de griep alweer een eind weg hier ook zo hihih.

Corina zei

Knap gemaakt, en heel mooi geworden! (En wat heb je toch een Boef)

nelleke markesteijn zei

Echt prachtig istie!! Ik ben een fan van het eerste uur van deze quilt :-). En dit zijn ook zo helemaal NIET mijn kleuren; toch ben ik weg van het resultaat :-)))
Nou maar hopen dat hij bestand is tegen dat boeffie van je!!
Groetjes, Nelleke

Tinneshobbyworld zei

Wauw! Prachtig! Moest deze verkocht worden dan ben ik kandidaat :-))

Lieve groetjes, Tinne

Unknown zei

Wat een mooie quilt! En allemaal restlapjes. De achterkant is ook geweldig.
Fijn dat je weer opgeknapt ben. Hopelijk wordt het weer nu snel beter.

blauwruitje zei

Wauw hij is echt heel mooi geworden. Ik word er helemaal vrolijk van. groetjes Sandra

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.