Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 30 juni 2017

Binnenwerk


Nu het weer koeler en natter is geworden, heb ik weer wat anders gezocht om te doen. Ja en dan bedoel ik eigenlijk niet de speldenkussens hierboven, maar naaimachinewerk.

Want laatst was ik bij Quiltpalace en zag dat Gerda met een pakketje van Little Bits bezig. Precies hetzelfde pakketje dat ik een poos geleden gekocht had. Een snoeperig cadeautje voor mezelf was het. Maar ik zag wat tegen het paperpiecen op en daarom bleef het maar liggen. Dit was wel een stimulans om er eindelijk mee te beginnen. :)
 
Natuurlijk wilde ik mijn quiltje anders gaan maken dan die van Gerda en ik ging voor lichte stoffen met grijs.
Voor de kleine lapjes in het midden van het patroon gebruik ik een speld om de stukjes op de goede plek te houden als ik het geheel onder het naaivoetje schuif. Dus heb ik mijn kleine duimspeldenkussen van mijn handwerkmandje beneden maar opgehangen aan de naaimachine. Super handig!

En zo had ik opeens een extra duimspeldenkussen nodig. :)

Deze keer wilde ik hem wat groter maken en ben uitgegaan van een vierkant lapje stof van 10 x 10 cm. Het vullen door zo'n klein gaatje was wel even lastig, maar het lukte gelukkig wel.





Zo klaar, zo'n speldenkussentje en toen moest dat half afgemaakte speldenkussen dat ik nog had liggen ook maar even afgemaakt worden. 




Het leek me leuk om er een krans van bloemblaadjes omheen te maken in een bijpassend stofje.







De onderkant was duidelijk een geval van handwerk. ;)

Hij is wel schattig geworden. Na één avondje helemaal af. Nog iets dat ik makkelijk eerder had kunnen doen.
Nu ook dat af is, kan ik weer verder achter de naaimachine, diamantjes paperpiecen!


4 opmerkingen:

Pauline zei

Wat een handig extra speldenkussentje voor je duim en wat een snoepige bloemenvariant speldenkussen. Heel veel plezier met je paperpiece werkje, het wordt ongetwijfeld verrassend mooi. Zo heeft het koelere, nattere weer ook positieve kanten.

Hobbyrita zei

Wat een leuk idee, een duimspeldenkussentje!! En dat ander bloemkussentje vind ik supermooi! Veel plezier met je paperpiecing, niks voor mij.
Grtjes, rita.

Corina zei

Wat een leuke speldenkussens! En paperpiecing op de naaimachine?!

Guusje, zei

Wat een leuke dingen heb je gemaakt het duimspeldenkussen gebruik ik ook regelmatig.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.