Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zaterdag 10 juni 2017

En het is alweer zover, ufodag!


En ja hoor, de volgende tas is ook klaar.
Al was het eigenlijk geen ufo. ;) Maar af is af en eerder had ik toch geen zin in een andere ufo.

Met dat heerlijke weer van de afgelopen tijd, was het veel buiten zitten werken. Af en toe naar binnen om wat voor te bereiden en dan weer gauw naar buiten.
De afzonderlijke blokken had ik met de machine genaaid toen het nog geen mooi weer was. Die blokken moesten met de hand aan elkaar genaaid worden.
Daarna alle papiertjes eruit halen. Gelukkig stond er toen geen wind!

Bijpassende stofjes uit mijn kast gezocht voor de zijkanten, bodem, handvatten, zakken en beleggen. Meteen met een rijgsteekje vast gezet zodat het buiten goed blijft zitten.


En daarna lekker met de hand quilten.
Boefie naast me, de zon boven me, het leek wel vakantie!

Leuk hoe de panden veranderen door het quilten.







De handvatten heb ik met de hand genaaid en gequilt. 

Maar het vastzetten van de handvatten aan de panden en het vastzetten van de panden zelf heb ik toch maar met de machine gedaan. Meteen ook de biesjes aan genaaid. Die ik natuurlijk buiten met de hand heb dichtgenaaid. 

 Meteen na de laatste bies wat foto's gemaakt. Al was dat lastig met onze Boefie in de buurt. ;)





Een lichtgewicht handtas, waar alle belangrijkste spulletjes in passen. Natuurlijk met binnenzakken.
Alhoewel, deze tas is ook prima binnenstebuiten te gebruiken. :) 

Hij is wel heel anders geworden dan het origineel van Yoko Saito!

Volgende keer werk ik weer aan een echte ufo.

1 opmerking:

Hobbyrita zei

Supercoole tas, ik zou dringend weer eens een nieuwe moeten maken en als ik deze zie kriebelt het weer. Prachtige stofjes, perfect afgewerkt, net of hij uit de winkel komt!
Grtjes, rita.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.