Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zondag 25 februari 2018

Eindelijk is de griep echt voorbij!





Op zo'n heerlijk zonnige zondag leek het me perfect weer om wat te gaan borduren. 
Het patroon stond in het gratis Borduurblad dat ik kreeg op de Handwerkbeurs. 
Rinies borduurtjes vind ik zo leuk dat ik meteen stof en garen bij elkaar gezocht heb en wilde beginnen. Tja, dan zit je daar met je daglichtlamp en loeplamp en alles is nog steeds een blur. Ik kan het niet meer zien. Balen! Zelfs vandaag met die felle zon, het is niet te doen. Beginnende staar, zei de oogarts en dus heb ik alles maar bij elkaar gepakt en opgeruimd. Afwachten of de staar de volgende keer wel erg genoeg is om te opereren. Eerder hoef ik het niet weer te gaan proberen.


 Mijn man was verliefd op dit quiltje en dat pakket wilde ik dus kopen in de IJsselhallen. Komt er ook een paarse versie zegt Gerda van Quiltpalace! 
Dan maar afwachten tot Quiltpalace in de Wijk geopend wordt. Wat een straf! :D 

Mijn favoriete wolzaak, Wol met Verve, stond er ook en  wat waren er weer mooie wolletjes! Die trui hè, allemaal spikkeltjes, ik ben helemaal verliefd!
Eerst wat projecten afwerken, maar dan ga ik voor spikkelgarens! Zwartsluis is echt heel erg dichtbij hoor


Bart & Francis had dit keer wel een hele mooie aanbieding en nee, ik kon hem niet weerstaan. Virginia wool en in zulke mooie kleuren! Heb 2 geel, 3 rozepaars en 2 zwart gekocht. Zo leuk om te doen, het garen omtoveren in kleurrijke cakejes. Nee, hier mag ik ook nog niet mee beginnen, eerst dingen afmaken!


Bij Wolliez heb ik deze katoen gekocht. Van zwart naar wit via blauw, schitterend! Daar ga ik een shawl van haken. Het begin is er al, gehaakt tijdens een dagje boodschappen doen in Duitsland. 
Het patroon is een gratis patroon van Mijo Crochet en heet Lost in Time



Vergeet ik nog bijna mijn nieuwe aanwinst te laten zien! Dit spinnewiel in ruil voor een bananendoos met lapjes. Dankjewel Corina! Maar eerst moet hij nog wat opgeknapt worden. Komt goed, ik heb geen haast.Volgens mij heb ik nog een zak schapenwol en een zak wol die ik van mijn hond geplukt had liggen. Maar eens opzoeken en kijken of dat nog goed is. Ik kan met deze koude dagen dromen van een zomer waarbij ik buiten zit te spinnen! Niet zo'n slechte droom toch?

Met mijn nieuwe naaimachine wilde ik natuurlijk allerlei steken uitproberen. Dus hierbij blok 1 van Queens Garden, een gratis BOM van Esther Aliu. 


Met een van de applicatiesteken met het middenblok begonnen. Zag ik op FB toch bloemencirkels zonder kroontjes! Dat vond ik veel leuker en dus.. lostornen! Met loeplamp en heel voorzichtig, want ik heb niet meer van deze stof. Ja en dit is allemaal nog uit eigen voorraad. ;)
Mijn machine is wat deze steek betreft, helemaal goedgekeurd. 
Verder dan dit ben ik niet gekomen. Heb ook geen haast gelukkig. 
Appliceren gaat met de machine toch wel een stuk vlugger dan met de hand. Gaat goed! Misschien maak ik nog wel meer blokken. Ik vind de bloemen erg leuk.

De griep had dit jaar een hele lange staart met veel vooral nachtelijke hoestbuien. Hoop dat ik er nu echt helemaal vanaf ben en weer lekker aan de slag kan!

1 opmerking:

blauwruitje zei

Je bent alweer heerlijk aan de slag, zie ik. Die bol van wit naar zwart via blauw lijkt me een hele mooie. Ben benieuwd hoe je sjaal gaat worden. En wat heerlijk zeg een nieuwe naaimachine! Veel plezier ermee.
Groetjes Sandra

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.