Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










dinsdag 13 februari 2018

Griepwerk


Ja hoor, ondanks de griepprik heeft de griep mij toch te pakken gekregen. En hoe! Het was een stevige griep dit keer en gelukkig had ik nog wat werkjes waar ik toch nog wat aan kon doen tussen het gesnotter door. Hoestbui? Hup aan de kant met de hele mikmak! Niks ingewikkelds.

Deze shawl is gemaakt van Scheepjes Colour Crafter en bedoeld voor het goede doel. Lekker werkje, wafeltjes haken.

Een ander project is de rijgshawl van Kaatje Maakt, die op facebook zo favoriet is. Je ziet hem in allerlei kleuren voorbij komen. 
Voor een extra knuffelig rijgshawl heb ik 4 knotten Zeeman extra soft gebruikt.
Dit was een cadeau en wordt volop gebruikt. :) 






Met hier nog een fotootje van het begin en eentje van de kwast. De draden heb ik niet doorgeknipt, zo zal het niet gaan pluizen.





Op de markt had ik deze Zauberball van Schoppel Wolle gekocht. Met één knot kwam ik tot een leuke maat shawl. Het patroon bestaat uit 6 toeren granietsteek en 1 toer 1 stokje met 1 losse. De granietsteek haakt lekker vlot en is aan beide kanten hetzelfde. Vind ik toch wel een pluspunt. Van een restje zwarte sokkenwol heb ik nog een rand gemaakt. Al met al een heel handig shawltje, die ik al veel gedragen heb. 

Langzamerhand word ik weer mijzelf. Pff, gelukkig net op tijd voor de handwerkbeurs in de IJsselhallen!
Oja, alles is ook netjes gewassen hoor. ;)

1 opmerking:

Conny's-blog zei

Prachtige sjaals laat je zien zeg.........liefs.conny

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.