Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zondag 25 november 2012

Recycle tas met herinneringen


Deze tas is met veel liefde gemaakt van materialen die ik nooit weg wilde doen. De buitenkant is de achterkant van  een kussen dat in mijn jeugd altijd op de bank lag. Hoe vaak heb ik daarop gelegen, met mijn wang tegen de zachte kant! De bloem is een stukje dierbare vitrage van lang geleden, te mooi om weg te doen. De binnenkant een ex-bloesje en de ring is nog een gordijnring van mijn ouders in het begin van hun trouwen.

Helemaal hergebruikt op één ding na, het garen. Daar gebruik ik toch liever wat moderners voor. ;)
De voering is gemaakt met vakken rondom. De sluiting is heel simpel gehouden, gewoon de polslus door de ring halen.

De bloem heb ik met kopergaren gemachinequilt. Een leuk patroon om te doen.
De onderkant is gerimpeld, daardoor wordt de bodem lekker stevig en blijft de tas ook staan.
Deze tas is voor mijn dochter om haar een beetje blij te maken. Zo blijven deze dingen toch allemaal in de familie. :)

9 opmerkingen:

Christine zei

Oh Gini, wat een vondst een tasje vol dierbare spulletjes uit je verleden.
Ik bewonder je om van zoveel ouds iets geheel nieuws te maken en dat nog eens functioneel is ook.
Je dochter zal hem met plezier dragen.
PRACHTIG.
Veel liefs Chrissie

Joke zei

Een prachtige tas heb je gemaakt, maar wat er heel bijzonder aan is zijn de herinneringen en de liefde waarmee hij gemaakt is!

Pauline zei

Wat een snoepje van een tas, nog helemaal leeg en toch al gevuld met herinneringen, ik hoop dat er vele goede bijkomen.

Anoniem zei

Goed geslaagd Gini en slim gevonden van de bodem. Leuk, zo blijven de stoffen met hun herinnering in de buurt.

Hobbyrita zei

Supermooie tas Gini, een echt UWYH-project (use what you have) en iets om trots op te zijn en te koesteren door de herinneringen eraan. Je hebt superwerk geleverd!
Groetjes, rita.

Gingini zei

Dankjewel meiden, het was ook leuk om te doen. UWYH en Winkelen in eigen kast, het is echt een kolfje naar mijn hand. :)

Corina zei

Prachtig Gina!

christina zei

Zo mag je van mij wel alles recyclen. Het is een plaatje geworden.

baukje zei

Wat ben je toch creatief.!!!! De tas is erg mooi geworden

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.