Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 5 september 2014

Bavarian Blanket, oftewel Wool eater blanket en een tutorial voor een tasje daarvan



Zoals beloofd, nog een logje over m'n laatste gehaakte deken.
Het patroon heb ik uit het boek Bavarian Blanket.
Deze deken heb ik gemaakt voor mijn moeder en past precies over haar benen als ze in de rolstoel zit. 
Maar hij is ook lekker warm om gewoon om te slaan. :)


Gemaakt van restjes Baby Soft van de Zeeman, is het een heerlijke zachte en goed wasbare plaid geworden. 


Van de proefblokken heb ik een zakje gemaakt. 
Met hieronder wat fotootjes hoe ik dat gedaan heb. 

 Begin met twee blokken en haak alleen het eerste deel van de laatste rand. Hierdoor komen er geen boogjes.
Het is de bedoeling om de boogjes, oftewel deel twee van de rand, om beide blokken tegelijk te haken.













Niet zo ingewikkeld toch? Gewoon het patroon verder volgen.








Hier is duidelijk te zien hoe mooi dat aan de binnenkant wordt.









 Haak zo drie zijden van de blokken aan elkaar.
De vierde rand wordt aan beide kanten apart gehaakt.


























Maak een koordje. Ik heb er een gehaakt omdat ik toch al bezig was met haken en nog genoeg garen had. ;)
Haal het door de openingen bovenaan. Ik heb er zelfs twee koordjes doorheen gedaan.






Voilà, een origineel cadeautasje. Een voering is heel makkelijk te maken. Gewoon twee vierkanten aan elkaar naaien op drie zijden en de bovenkanten met een zoompje vastnaaien. 



 Wat je zoal kunt doen met een bak met acryl. :) 
Ik heb trouwens nog steeds over... 




5 opmerkingen:

Pauline zei

Een bijzondere steek met een prachtig effekt, hij zal je moeder prachtig staan in de rolstoel, hij past helemaal bij haar. Wat heb je weer een mooie foto's genomen. Succes met de overige restjes!

Elizabeth zei

O, wat een sfeervolle deken is het uiteindelijk geworden! En wat een mooie combinatie met het groene houtwerk en het hek ... Je hebt oog voor kleuren, Gini!
Ik wil wel geloven dat de deken heerlijk warm is. Ik vind het materiaal ook prettig om mee te werken.
Het blijft ook lekker zacht!~
En dat tasje knipoogt naar me, alsof ze zeggen wil 'even proberen....'... ja ja, daar gaan we weer...

Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

Annie Kingma zei

Heel mooi en vrolijk je deken, zal je Mem blij mee zijn
Leuk zo ook de restjes te verwerken
Fijn weekeinde Groetnis Annie

Hobbyrita zei

Een prachtige lekker warme deken is het geworden, echt vrolijk van kleur! Je moeder zal wel blij zijn met dit "warme" cadeau van je.
Grtjes, rita.

Joke zei

Je hebt weer een mooi stukje werk geleverd. Daar zal je moeder veel plezier van hebben :)

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.