Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










woensdag 10 september 2014

Woef! De Yappity Yap quilt!


Op deze ufo-dag heb ik eindelijk wat te showen. Namelijk mijn  ufo uit 2003 (!), de Yappity Yap hondjes.
Dit was ooit een paperpiece patroon uit het Quilter's Newsletter Magazine van juli/augustus 2003.
Daar ben ik toen enthousiast mee begonnen, maar ik merkte al gauw dat paperpiecen niet echt mijn ding was. Dus het ging trager en trager met de vrolijk gekleurde hondjes tot ze zelfs op zolder terecht kwamen.

Vorig jaar heb ik ze weer tevoorschijn gehaald en de laatste hondjes in elkaar gezet.
Gelukkig had ik alle lapjes bij elkaar in een kistje gedaan, want dat groen, er is geen snippertje van overgebleven!


Daarna hebben de Yappity Yap hondjes gedubbeld en wel nog weer een jaar moeten wachten tot ik eindelijk de tijd nam voor het quilten en afwerken. 


Terwijl het quilten eigenlijk heel gauw klaar was!
Weer vraag ik me dan af, waarom heb ik die ufo niet meteen afgemaakt? En weer heb ik daar geen antwoord op. 
Zo gaat dat met ufo's nou eenmaal.



Deze week was het eindelijk zover. Een lading Colour Catchers samen met het quiltje in de machine. Hoera voor die doekjes. Zo op de foto zien ze er grauw uit, maar ze waren groen met paarse, roze en rode vlekken. 


Lekker buiten laten drogen, de hondjes vonden het wel lekker om buiten te zijn.  Vooral toen het zonnetje begon te schijnen. :)



Met nog wat knoopjes, kraaltjes, strikjes en belletjes kregen de hondjes meer een eigen persoonlijkheid. Dan nog even in de avondzon voor een foto. Gelukkig maar, want daarna hebben we hier de laatste dagen geen zon meer gezien. ;)




Ben er best wel wijs mee, mijn ufo hondjes.


Eens kijken welke ufo we nu gaan tackelen. :)


5 opmerkingen:

nelleke markesteijn zei

Daar mag je zeker trots op zijn!. Wat een heerlijk vrolijke quilt is dat geworden.
Groetjes, Nelleke

monne-floor zei

Dat is een leuke quilt geworden.
Groetjes ,Simonne

Pauline zei

Oooh, hij is super! Daar wordt je vrolijk van, van harte gefeliciteerd met deze geweldig mooie affe quilt!

Hobbyrita zei

Knap van je dat je hem alsnog afgewerkt hebt! En met wat een resultaat, dit is toch een superleuke vrolijke quilt geworden! Geweldig van je!
Grtjes, rita.

Marian zei

Wat is hij leuk geworden, zo'n vrolijke quilt. Dat moet toch heerlijk zijn om naar te kijken.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.