Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zaterdag 26 mei 2012

De tijd vliegt voorbij

zelfs als je niet kunt handwerken. De hulp aan mijn moeder gaat natuurlijk gewoon door, maar ook de gewone dingen. Zoals mijn lieve Axel die zo ziek was dat hij de hele tijd op schoot wilde. Maar hij is nu weer in orde hoor. :) Je kunt alleen wel merken dat hij ook een dagje ouder wordt.
Ondertussen heb ik niet echt stilgezeten. Daar ben ik niet echt een type voor. ;)
Weer wat kringloopwinkels bezocht, zoals deze in Hoogeveen. 
Hier mag ik graag naartoe gaan omdat hij zo lekker ruim is opgezet. De koffie ruikt heerlijk als je er binnenkomt.
Ze hebben bij Het Goed ook heel wat lapjes liggen en ik vond er zelfs garens, netjes in plastic verpakt. Dat zie je toch zelden bij de kringlopen. Een fijne zaak en mijn man vond er de koffiebus waar hij al zolang naar op zoek was.
Daarna gingen we naar Waterlooplein. Het bleek een combinatie van winkel en kringloop te zijn.
Met bij binnenkomst een warm welkom. Hele leuke hebbedingetjes, mèt korting.
Op de bovenverdieping zijn tweedehands meubels, kleding, leuke dingetjes en natuurlijk boeken te vinden. Het was heerlijk snuffelen. Daar komen we nog wel een keertje langs. :)


De Dorcas Winkel was onze derde stop. Niet al te groot, wel van alles te koop. Ik was helemaal verliefd op een poppenhuis van €3,50, maar mijn man vond dat niet echt nodig om mee naar huis te nemen. ;)
In ieder geval was het wel een leuke winkel, die komt ook op onze lijst.
In het centrum van Hoogeveen, nou ja aan het eind van de winkelstraat, vind je deze kringloop.
Dit was niet ons soort kringloop. Er was een enorm lawaai van geen idee wat en veel klein spul hadden ze niet. Deze slaan wij voortaan over.
Na een mooi ritje naar Ruinerwold, vonden we de volgende kringloop. Vol met allerlei leuke dingetjes en ook nog leuk uitgestald. :)
Heerlijk om overal rond te snuffelen!
Veel handwerkspullen zag ik niet, wel spinnewielen. Maar die heb ik niet nodig. Het enige nadeel was het parkeren. Je kon je auto haast niet kwijt, zo druk was het. Maar dat is een goed teken dacht ik zo.
Omdat mijn man en ik er geen genoeg van konden krijgen, nog eentje. De kringloopwinkel in Steenwijk. Ruime parkeergelegenheid in ieder geval.
Maar ook ruim van binnen. Duidelijke afdelingen met kleingoed, meubels, speelgoed, boeken en kleding. Mijn man vond de afdeling met electrische spullen e.d. wel erg tegenvallen.
Maar dat zal vast nog wel veranderen in de toekomst, want de boel wordt nog behoorlijk uitgebreid!

Hier komen we zeker terug, want hier valt nog heel wat te snuffelen. :)

Na al die kringloopbezoekjes dacht je misschien dat ik heel veel gekocht zou hebben. Het was niet veel eigenlijk. Een koffiebus uit Hoogeveen en een knoopraam uit Steenwijk. Want ik ben natuurlijk altijd op zoek naar handwerkdingetjes. Nee, niet naar die lange breipennen die overal in bossen staan. ;) Ik hoop dat de vele vrijwilligers van de kringloopwinkels ook een beetje aan de handwerkers onder ons denken als ze de binnengekomen goederen aan het sorteren zijn.
Deze week ben ik ook weer voorzichtig begonnen met breien. Oja en met verstellen. Probeer maar eens een rits uit te halen als je een brace omhebt. Echt niet makkelijk, helemaal niet met deze hitte. Ik ga maar weer een boek lezen. ;)


9 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Zo zeg, dat was me het kringloop bezoek wel, leuk om er zo veel op een redelijke afstand van elkaar te vinden en bezoeken. Leuk ook dat jullie het allebei leuk vinden!

Christine zei

Mijn hemel, je bent heel Nederland zowaar rond geweest qua kringloopwinkels.
jeetje Gini, had dat maar gezegd, wie weet kwam je de ultieme veterlaarsjes tegen voor me.
kijk snel op mijn blog wat ik daarmee doe!!!
Heerlijk dat je weer bent begonnen met breien, wij zijn geen stilzitters he hahaha.
Knuffels Chrissie

Pauline zei

Fijn te hoeren dat Axel weer is opgeknapt, niets zo zielig als een hondsberoerd hondje!
Wat een zalige rondrit langs de Kringloopwinkels heerlijk snuffelen en je heel beheerst inhouden, je hebt een leuke aankoop gedaan.
Prettig weekend, Pauline

Anoniem zei

Oh, die popjes onderaan, schitterend! Fijn om te horen dat Axle weer is opgeknapt, en dat je zo'n leuke rond tour van kringloop winkels hebt gehad.

Cindy

Corina zei

Leuk dat we zo even met je mee op struintocht kunnen. Doe rustig aan hoor.

baukje zei

Leu al die winkels, als ik ooit nog eens die kant op ga..... Fijn dat je hondje zich weer beter voelt!

Karin zei

Je moet ze maar allemaal weten te vinden die kringloopwinkels! Wat een geweldige kringlooptour hebben jullie gedaan zeg.

Wat fijn dat Axel weer is opgeknapt, het is zo'n zielig hoopje hond op die foto.

Anoniem zei

Leuk zo'n verslag over je kringloopwinkel tocht!

Caroline zei

Wat een geweldig leuk verslag van de kringloopwinkels. Ik ben vieren onze vakantie in de buurt van Coevorden en kan dus best een keertje naar Hoogeveen gaan. Dat lijken me nl. de leukste van het stel, vanwege het handwerk hihihi.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.