Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










donderdag 17 mei 2012

Ojee!!

De eerste weken wordt er hier niet gebreid! Na een ongelukje met de volle wasmand op de trap werd mijn pols behoorlijk blauw en dik en niet te vergeten pijnlijk. Ik heb het geprobeerd, echt waar, maar het wil niet lukken.
Maar ja, wat moet je dan? Eerst maar eens gaan lezen. Na twee boeken wilde ik toch echt weer wat handwerken proberen. Heel voorzichtig met de Blomkes begonnen. Het gaat!! Maar wel superlangzaam en met heel veel pauzes.

Zo zag het begin van de Blomkes eruit. Daarna had ik geen foto meer gemaakt. Het zat me niet lekker en ik had gewoon niet genoeg
 ijskleurige lapjes. Dus de blaadjes weer uitgehaald. Gelukkig was ik nog niet verder. ;)
Met tot dusver dit resultaat. Het worden allemaal Japanse lapjes. Daar heb ik nog wel wat van. De ring is niet gesloten, want daar komt nog een blomke overheen. Het vordert gestaag.

Ook heb ik nog een rokje inelkaar gedraaid met de machine, maar die laat ik niet zien. Gewoon zwart, gewoon recht en gewoon even nodig. Ik kon nog best veel doen met die pijnlijke pols. :)
Het kwam ook heel goed uit dat er nog een setje garens kwam. Die waren ons nog beloofd bij de cursus van Reiko Kato. :) Echt goed Italiaans garen voor deze Japanse lapjes, in de perfecte kleuren!
Omdat ik nu heel weinig tijd gebruik voor o.a. het handwerken, heb ik opeens heel veel tijd over voor andere zaken. Zoals het bezoeken van kringloopwinkels, ook een hobby van mij. :)
Ik ben eerst maar eens begonnen met de kringloopwinkel Wedeka in Veendam. Groot! Veel kleding, mooi ingericht en aardige prijzen. O en je kunt er koffiedrinken. :)
Geen dingen van mijn gading kunnen vinden jammer genoeg. Maar dat mag de pret niet drukken; morgen ga ik eens kijken in Hoogeveen. :)

7 opmerkingen:

qm zei

Tja, het is balen dat het handwerken niet wil.
zo zit ik er ook voor, dus kan erg inleven met je situatie.
beterschap.

Anoniem zei

Hé gat wat vervelend, maar deurtje dicht raampje open! Nu meer tijd voor andere zaken, ook weleens leuk.

Pauline zei

Wat vervelend van je pols, ik hoop dat het snel opknapt.
Wat heerlijk dat je toch nog wel steekjes kunt zetten, je Blomkes ziet er veelbelovend uit.
Veel plezier op strooptocht langs de kringloopwinkels!
Groetjes, Pauline

Christine zei

Oh Gini, wat een pech voor jou meissie.
Ik hoop dat je snel weer de breipennen kunt hanteren, wat een ellende.
De blommekes worden mooi hoor, wat een stofkeuze, zijn we niet helemaal gewend van je, maar mooi wordt het zeker.
Ik heb van de week ook een kringloopwinkel ontdekt.
Jemig, das nog best leuk.
Wist niet dat er ook "kakmadame" rondliepen.
Allerlei soorten mensen uit alle bevolkingsgroepen en culturen, het was nog best leuk ook en dus voor herhaling vatbaar!!
Waarom ook niet , in deze tijd van crisis kun je er heel goed slagen.
Ik heb de pop mee naar huis genomen, wat een vondst!!!
Veel beterschap Gini en een dikke knuf voor jou XXXXXX Chrissie

Klaske zei

Ohoh ik ben erg benieuwd hoe je blokken van de blomkesen de flinterkes worden!!
Beterschap met je pols!

christina zei

Als jij de wedeka in veendam hebt bezocht wonen wij in ieder geval niet ver bij elkaar vandaan.

Anoniem zei

Sterkte met je pols! Gelukkig dat je nog wel een beetje kunt handwerken.....

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.