Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










donderdag 10 mei 2012

Tien mei is de dag


Dat ik een nieuwe UFO uitkiezen mag! Want mijn Kantjesquilt (oftewel Selvedgequilt) is helemaal af!! Hoera!! Het is heel leuk om van al die restjes een quilt te maken, maar het quilten zelf viel bepaald niet mee met al dat gehobbel.

Na het quilten eerst de boel maar gewassen. Gelukkig heb ik toch maar wat Color Catchers erbij gedaan en wat was ik daar ontzettend blij om! Zwartpaars kwamen die oorspronkelijk witte papiertjes uit de was!!
Eventjes in de droger en daarna heerlijk in de zon. Niets zo fijn als een zonnige deken! :)
Na het drogen nog even de biezen eromheen genaaid en daarna een plekje gezocht om hem te fotograferen. Tenslotte moet je er deze dagen direct bij zijn als de zon schijnt!
De stratenmakers van de foto helemaal bovenaan, wilden wel even figureren. :)

Een fijn quiltje geworden met heel veel leuke lapjesherinneringen. :)


Wat mijn nieuwe UFO is? De colorcrystals!

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldige quilt, geweldige stratemakers! Lang leve de Colourcatchers!
Op naar het volgende UFO project.

conny's quilts en creaties zei

Wat een vrolijke quilt is dat geworden (prachtige foto met de stratenmakers...)en je nieuwe project is ook al zo aanstekelijk vrolijk van kleur!

christina zei

Wat heb je er een schitterend patroon voor uitgekozen om je zelfkantjes te verwerken.

Maar waar ik me over verbaas is dat je em eerst wast en droogt en dan pas de bies erom.

baukje zei

Prachtig!!!en heel apart . En wat heb je genoten in Veldhoven!!!!!

Ingrid zei

Leuke quilt geworden! Succes met je volgende UFO (heb ik ook nog liggen). Leuk was het in Veldhoven hé? Heb ook erg genoten.

Renée zei

Hij is prachtig geworden, Gini

Gingini zei

Dat was een tip die we op de cursus van Ted Storm kregen. Op die manier kun je de rand er mooi strak omheen zetten, want alle eventuele krimp is er dan wel uit. Helemaal met al die zelfkantjes leek me dat een goed idee. Het ging precies zoals verwacht en dat blijf ik dus op deze manier doen. :)

qm zei

aardig dat die stratenmakers even als beeldvulling wilden functioneren, dat doet de quilt veel beter uitkomen ;) hihi.
maar mooie is ie, en je nieuwe project is ook al zo'n snoepie.
groetjes

Joke zei

Wat is je quilt mooi gewordne en wat een gezellig verhaal heb je er weer omheen geschreven :)

Corina zei

Mooi om je affo nu uitgebreider te kunnen bewonderen. Leuk verhaal, en goed van je dat je gelijk een keus hebt gemaakt voor een volgend project!

Anoniem zei

Mooi zeg! En gave foto met die stratenmakers. :-)

Pauline zei

Hij is wel prachtig geworden, die zelfkantjesquilt! Leuk dat zulke stoere mannen wel even wilde poseren, leuk om je quilt over het hek te hangen.
Veel succes met je color crystals, die gaan ongetwijfeld ook een mooie toekomst tegemoet.
Groetjes, Pauline

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.