Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










donderdag 1 oktober 2015

Zelf kleding naaien


Als je zoals ik een typisch jojo-figuur bent, is het fijn om zelf je kleding te kunnen naaien. 
Dus niet alleen lang genoeg, maar ook breed genoeg als dat nodig is. ;)

Ondanks onze gezinsuitbreiding, heb ik toch wat dingen af kunnen krijgen. 

Deze ja, wat is het eigenlijk, een jasje noem ik het maar. In ieder geval staat het prima en zit het perfect. De voering met natuurlijk een binnenzak. Een mooi patroon, helemaal aan mijn lengte aangepast uit de Knip oktober 2015.
De twee shirtjes passen me perfect en door de mooie stof, valt het mooi. Zo fijn om shirtjes met een goeie lengte te hebben! Ik ben heel blij met mijn aangepaste patroon uit de Knip september 2015.


Waar ik nu mee bezig ben, is een jasje van hetzelfde patroon als hierboven. Maar dan in een mooie wollen stof met flockprint. Ik heb niet genoeg stof voor mouwen, dus het wordt er eentje zonder. Ik moest even wachten tot er weer markt was en ik de voering kon kopen. Daarom ben ik tussendoor even met nog wat anders begonnen.











Namelijk een col met schouderstuk. Ditmaal een patroon uit een Duitse Burda oktober 2015. Van een halve meter mooie, grove maar zachte stof van de markt en een voering van een heel dun fleece dekentje uit de voorraad, ook heel erg zacht.  Als het bevalt, maak ik er meer. :)

Dan gaan Boefie en ik nu weer Axel uitlaten.





6 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat een prachtig resultaat! Dat jasje staat je heel goed

Guusje, zei

Dat is helemaal geweldig het zelf kleding maken. Doe ik ook weer omdat ik vrij lang ben. Je hebt erg mooie kledingstukken gemaakt. Staat je erg mooi,

blauwruitje zei

Wat dapper en knap dat je al die kleding zelf maakt. Ik heb laatst juist geconstateerd dat ik dat niet meer doe (maar dat had ik geloof ik al een keer geschreven, haha). Wat zie ik nu? Boefie aan een tuigje? En dat lukt? Geweldig! Onze poes ziet ons voornamelijk als personeel en tuigjes... ja voor de hond van de buren. Groetjes Sandra

Martine zei

Leuke kleertjes en leuke stofjes gebruikt. Moet misschien ook maar weer eens een Knip kopen.

Hobbyrita zei

Wat knap van je, je maakte echt hele mooie kledij hoor en gebruikte leuke stof.
Grtjes, rita.

Corina zei

zo knap dat je weet hoe je de patronen aanpast naar jouw lijf, het staat je geweldig!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.