Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zondag 27 januari 2013

Een nieuw oud tasje


Een aantal jaren geleden maakte ik dit tasje. Het is een van mijn allereerste eigen ontwerpen. Het patchworkpatroon was uitgezocht om de prachtige houten schijf goed te laten uitkomen. De Lecien rozenstofjes in warme tinten pasten perfect bij de kastanjehouten kleur. Deze werd met bandjes vastgezet zodat hij eraf gehaald kon worden als de tas in de was ging.
Maar dit was geen tasje waar ik blij van werd. Echt niet mijn kleuren! Dus het bleef onderin de kist met tasjes en werd haast helemaal vergeten. Tot er iemand kwam en het een gewéldig tasje vond! Die schijf kon eraf, daar zou ik maar iets anders omheen moeten maken. Wow. Wat een idee! Nieuwe kansen voor tasje en voor die mooie houten schijf!


Het vervolg is dus dat Corina een nieuwe lichtgewicht schijf van vilt maakte. Een nieuw centerpiece voor dit tasje. Prachtig! Die kleurtjes en borduursteekjes maken dit een echte eyecatcher als middelpunt. Met als resultaat:


Een heel lief tasje voor een hele lieve meid. Corina, ik hoop dat je er heel veel plezier aan mag beleven. Jouw idee heeft prima uitgepakt. Maar wat ik het allerleukste vind, is dat het tasje nu gebruikt wordt. :)

7 opmerkingen:

Pauline zei

Wat een schattige vervanging van die mooie houten schijf heeft Corina er van gemaakt, het doet je mooie tasje eer aan.

baukje zei

Als ik eeeerlijk ben vind ik de eerste versie mooier! jammer dat je het niet gebruikte...

Karin zei

Ik vind het prachtig en het is heel fijn dat het tasje nu zo'n mooie bestemming heeft gekregen.

Corina zei

Dank je wel voor het tasje!

Anoniem zei

Helemaal "custom (re)made". Goed geslaagd.
En lekker weer voor de ijzel thuis en uitgerust. Hup aan het werk maar weer.

Joke zei

Het oorspronkelijke idee van het tasje vind ik wel erg goed behouden. Prachtig werk, tasje én centerpiece!

Rini zei

Wat een schattig tasje en weer heel anders geworden door de viltschijf .
Als je eenmaal jouw blog bent gaan kijken en lezen dan kom je telkens wat anders tegen en zo beland je helemaal benedenhet blijft je boeien , leuk ook die nauwgezette uitleg van de gehaakte hexjes .
Fijn zo'n hele vrije week !Groetjes, Rini

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.